قانون گرایی کلید حل مشکلات کرمانشاه / ریشه قبیله گرایی و منفعت طلبی به قانون گریزی باز می گردد


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806950

فعالان سیاسی کرمانشاه در نشست آنلاین با موضوع قانون مداری کلید حل مشکلات کرمانشاه، معتقدند که ریشه عشایر و منفعت طلبی قانون گریزی است و رمز حل مشکلات استان اعتماد همگان است. گروه ها و جریان های سیاسی استان به ویژه مسئولان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه 2 بهمن ماه با حضور نخبگان و مفاخر استان کرمانشاه برگزار شد. در این نشست موضوع «پتانسیل های اشتغال زایی موجود در کرمانشاه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


برخی از موضوعات بیان شده توسط شرکت کنندگان در جلسه 15 بهمن به شرح زیر است:


یکی از مشکلات ما عدم رعایت قانون و درک نکردن قانون است

محمدامین بهرامی از فعالان سیاسی استان کرمانشاه در دوران انقلاب با بیان اینکه مشکلات کرمانشاه فراتر از بحث قانون گرایی است، گفت: مدیران در بسیاری از حوزه ها فاقد خلاقیت، پشتکار و روحیه جهادی هستند؛ اینها مشکلات اصلی ماست.

وی افزود: اگر مدیری منصوب شود اما روحیه جهادی نداشته باشد و انقلابی نباشد و روال خود را انجام دهد قانونی است که البته اتفاق مثبتی نمی افتد و تغییر خاصی در این مجموعه ایجاد نمی شود.

بهرامی به موضوع عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد راضی نگه داشتن نمایندگان یک تکلیف است! برخی از نمایندگان مجلس با دخالت غیرقانونی وارد انتصابات می شوند، در حالی که باید بر روند صحیح نظارت داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه برخی از نمایندگان با توجه به آرای دریافتی احساس پدرخوانده بودن می کنند و در همه زمینه ها دخالت می کنند و حتی در حوزه هایی که تجربه، مهارت و توانایی ندارند مدعی کنترل و ایجاد گره هایی در کار می شوند.

این فعال سیاسی گفت: همه نمایندگان، مدیران، مدیران، مدیران و… آنها باید مراقب موقعیت خود باشند تا حد و حدود خود را بدانند.

بهرامی گفت: یکی از مشکلات ما عدم رعایت قانون و درک نکردن قوانین است که منجر به فراتر رفتن و تضییع حقوق دیگران می شود و این نوعی بی احترامی است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین باید در سطح کلان کشور و سپس در سطح استان به تقسیمات و سپس به تدریج به فرهنگ مردم صورت گیرد.


رمز حل مشکلات استان صداقت، همدلی، نیروی انتظامی و مشاوره دلسوزانه است.

محمدجواد ارجمان نیا از یادگاران دوران دفاع مقدس در این نشست گفت: قانون مداری یک اصل اساسی است.

وی گفت: در همه عرصه های زندگی و هر فرآیندی قوانین و مقرراتی وجود دارد که در صورت رعایت آنها به نتیجه مطلوب می رسد و رعایت نکردن آنها باعث سردرگمی و سردرگمی می شود.

ارجمان نیا خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث انتصابات در استان به حدی داغ شده و سهم خواهی ها افزایش یافته که مشکلات دیگر تحت الشعاع قرار گرفته است در حالی که جای کار زیادی داریم.

وی با اشاره به تلاش و صبر خانواده شهدا و رنج مردم در دوران جنگ گفت: نمایندگان و فرمانداران باید توجه داشته باشند که این مردم حق بزرگی دارند. فقط به دنبال منافع خود نباشید.

آرمند با اشاره به مطالبات و مطالبات برخی مسئولان افزود: این فضا نیاز به ایجاد دارد، دلیل اینکه نمایندگان به دنبال انتصاب مدیر باشند، چیست؟ خوب، او اکنون انتخاب شده است، پس بیایید به او کمک کنیم و نصیحتش کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس به وضعیت آسیب های اجتماعی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اکنون فرصتی برای جبران عقب ماندگی ها فراهم شده است. رمز حل مشکلات استان صداقت، همدلی، نیروی انتظامی و مشاوره دلسوزانه است.

وی گفت: همه مدیرانی که کار کرده اند پرونده دارند، انتظار داریم مدیر بدون تعارف هر چه سریعتر تکلیف مدیران ناکارآمد را روشن کند.


قبیله گرایی و منفعت طلبی از عوامل بی قانونی است

حجت الاسلام مسعود احمدی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: اسلام بر اساس قانون حاکم است نه افراد، حتی رسول خدا (ص) نیز تابع قانون بودند.

وی گفت: بحث قانون گرایی تنها مربوط به استان نیست بلکه به کل کشور نیز مربوط می شود. بحث انتصاب باید با سرعت بیشتری ادامه یابد، زیرا این تاخیر باعث تردید برخی دستگاه ها شده است.

حجت الاسلام احمدی یکی از عوامل بی قانونی را مشکل اشرافیت و منفعت طلبی دانست و گفت: اگر حاکمان بی قانونی بدانند چیزی به ضررشان تمام می شود، قانون را دور می زنند.

وی گفت: برخی از مدیران دوره قبل سیستم را تضعیف کرده اند، اما همچنان تلفنی هستند و دستور می دهند که یک نفر بر سر کار بیاید، در حالی که این افراد برای ارائه مقدمه ای از پیشرفت کرمانشاه باید پست را تحویل دهند. “

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه به ضعف آموزش و پرورش در بحث بی قانونی اشاره کرد و گفت: این مشکل باید با کمک دستگاه های فرهنگی حل شود.


عاملان این وضعیت ناگوار باید هر چه سریعتر از بین بروند

محمدرضا احمدی مدیرکل سابق استانداری کرمانشاه با اشاره به مفاهیم حقوقی و تعاریف آنها گفت:

وی خاطرنشان کرد: علم حقوق، دانش تحلیل و تحول قواعد حقوقی است که البته با گذشته آن کاری نداریم.

مدیرکل اسبق حرفه ای استان کرمانشاه گفت: هدف قانون عدالت در یک جمله است; رفاه، آسایش، آرامش و ظلم در زیر این عدالت است.

وی گفت: در کشور این نمایندگان هستند که قانون را تصویب می کنند و قوه مجریه و قضاییه نیز بر حسن اجرای آن نظارت دارند.

احمدی گفت: برخی از نمایندگان در نقش نظارتی تغییر رفتار داده اند و به انحاء مختلف مداخله می کنند و برخی از نمایندگان نیز مشکلاتی را برای استاندار ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به روند انتصابات اذعان داشت: البته استاندار متولد شده و نمی توان افراد شاخص را نشناخت، فرآیند شناسایی استعلام ها و انتصابات می تواند در یک روز انجام شود.

احمدی گفت: همانطور که رئیس جمهور تاکید کرده و از جامعه مطالبه و انتظاری وجود دارد، باید هر چه سریعتر مقصران و عوامل این وضعیت نابسامان از بین بروند.

مدیر فنی حرفه ای اسبق استان کرمانشاه افزود: 6 ماه زمان زیادی برای شناسایی مدیران و تغییر است و با توجه به اینکه 500 پست مدیریتی داریم، انتخاب مدیران باید سریعتر انجام شود؛ این وضعیت تا 6 ماه دیگر ادامه خواهد داشت. سال، اگر انتخاب هر مدیر 6 ماه طول بکشد.

وی گفت: به عنوان بنده دغدغه مند و دلسوز پیشنهاد می کنم استاندار یکی دو حلقه مشورتی تشکیل داده و در اسرع وقت نسبت به انتخاب مدیران اقدام به بررسی مردم کند.

احمدی گفت: استاندار باید افراد شایسته را برای اداره استان کرمانشاه با صراحت، شفافیت و اقتدار انتخاب کند.

حسین میرزایی از جوانان کرمانشاهی در ادامه این نشست به بیان مشکلات و انتظارات مردم استان پرداخت و گفت: اصل، اساس و شکل گیری جوامع بر اساس قانون و رعایت آن است و معنای آن را می توان از دیدگاه های مختلف بررسی کرد. زوایا.”


همه ما حق داریم از ولایت دفاع کنیم

علی میر کرمی یکی از نمایندگان استان کرمانشاه گفت: رئیس جمهور مسئول قانون اساسی است و استاندار نماینده او در استان است، بنابراین اگر به افراد خاصی اعم از نماینده و غیر نماینده اجازه دخالت در امور را بدهد. با انتخاب مدیران، او به قانون اساسی ضربه خواهد زد.

وی ادامه داد: هر روزی که بدون برنامه ریزی مسئولان می گذرد بی شک آسیب های جبران ناپذیری برای استان خواهد داشت.

نماینده استان کرمانشاه اذعان داشت: در این استان زمین منطقه آزاد محسوب می شود، استاندار باید بررسی کند که این زمین ها به چه کسانی و با چه معیاری واگذار شده است.

وی گفت: استان کرمانشاه از گذشته تا به امروز همیشه آسیب دیده است، در بحث بودجه که برنامه نداریم، سال آینده بر اساس کدام برنامه بودجه دریافت کنیم!

کرمی گفت: آیا مدیرانی که در سال های اخیر نتوانسته اند کاری انجام دهند در آینده می توانند کاری انجام دهند!

وی خاطرنشان کرد: هرکس در هر جایگاهی باید مطالباتی داشته باشد چرا که در غیر این صورت استان ما مانند گذشته استان می شود و از استان های دیگر عقب می ماند.

کرمی گفت: همه ما حق دفاع از ولایت را داریم و لازمه آن بهترین راه برای حفاظت از آن است.

کرمی تصریح کرد: استاندار باید با دیه مخالفت کند و در غیر این صورت مشروعیت قانونی وی از بین می رود.

وی گفت: مشروعیت و مقبولیت استاندار در دفاع از قانون است و تنها زمانی می تواند این کار را انجام دهد که نیروهای پاک و جهادی آنچه را که رئیس جمهور وعده داده انتخاب کنند.

وی خطاب به استاندار گفت: مردم این استان نامحرم و اهل ولایت نیستند بنابراین استاندار باید برنامه های خود را اعلام کند.

به گزارش مرصادنیوز، لازم به ذکر است که جلسات مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در منطقه روبیکا برگزار می شود و موضوعات مختلفی با استانداری کرمانشاه مطرح می شود.

برای شرکت در جلسات روی این لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید