اشرافیت و تجمل گرایی حلال مشکلات نیست/ اقتصاد مقاومتی تنها راه درمان مشکلات کشور است

ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783420

محمد باکر محمدی لائینی گفت: جنگل، کشاورزی، اقلیم، دریا و سرسبزی فرصتی برای ایجاد مشاغل اساسی است اما متاسفانه پشت این موهبت ها فقر نهفته است که باید دلیل این همه بی توجهی به ظرفیت ها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی صبح امروز که با حضور احمد واحدی وزیر کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای مجمع نمایندگان مازندران و جمعی از مدیران در گدار برگزار شد، تودیع و معارفه استاندار جدید مازندران را انجام داد. سالن کربلا از مازندران رخ داد. وی با خیرمقدم به مدیر جدید گفت: در هر سطح از عملکرد سال می توان به تغییر رهبری اشاره کرد چرا که شرایط تغییر می کند و وضعیت بهتر می شود.
وی افزود: جا دارد از سپاه برای میزبانی این مراسم تشکر کنیم. کسانی که اخیرا با دزدی دریایی مخالفت کردند و نفتکش خود را بدون هیچ دخالتی وارد کشور کردند که مشتی از دهان دشمن بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمد و شد در دولت امری عادی است، گفت: مسئولیت در هر سطحی باری بر دوش مردم است و در پایان این کارنامه اجرایی میزان تعهد و مسئولیت پذیری است. برای جامعه باقی می ماند که ما باید از روز اول کار خود را به درستی انجام دهیم.

محمدی لائینی از محمود حسینی پور نوری استاندار جدید خواست حکومت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد و شبانه روز برای رفع مشکلات استان تلاش کند.

5f314344 1791 4736 b066 37d53c7c7a58 خبر خاکستری

وی گفت: سه میلیون و سیصد هزار نفر معطوف شما هستند، استانی با استعداد و پویا با فرصت های چشمگیر در دستان شما خواهد بود تا با حاکمیت و تحول آن را به خانه برسانید.

محمدی لائینی گفت: گاهی اوقات با خانواده هایی مواجه می شوید که جوانان تحصیل کرده و توانمندی دارند اما شغلی برای آنها وجود ندارد در حالی که در استانی مرفه مانند مازندران صدها هزار نفر نباید تحت پوشش کمیته حمایت باشند.

* گلایه از تاخیر و سوء مدیریت در مازندران

وی افزود: جنگل، کشاورزی، اقلیم، دریا و سرسبزی فرصتی برای ایجاد مشاغل اساسی است اما متاسفانه پشت این موهبت ها فقری نهفته است که باید علت این همه بی توجهی به ظرفیت ها را پیدا کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه جریان انقلابی باید تقویت شود، تصریح کرد: فقر مازندران پشت سبزی های خدادادی پنهان شده است.

این مقام مسئول با گلایه از تاخیر و سوء مدیریت گفت: ده ها هزار تن مواد اولیه در بنادر در حال فساد است. و از سوی دیگر دام های زیادی در دامداری ها گرسنه هستند. اما جور نیست، این نشانه چیست؟

87e50a9f 061f 4534 8d74 70632aedd40a خبر خاکستری

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اقتصاد دریایی ما سال هاست روی زمین مانده است، در مازندران فرصت های زیادی برای گردشگری، دریا، جنگل، کشاورزی، باغداری و ظرفیت وجود دارد، مازندران کشوری با این امکانات است اما ضعف ها و خلأهایی دارد.

وی با گلایه از تغییرات مکرر مدیریتی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: چرا مدیری را که یک شبه بدون اطلاع مسئولان استان خوب کار می کند عوض می کنید؟ یک مدیر خوب را تشویق می کنند و خداحافظی نمی کنند.

*راه علاج مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به پر دیدنی بودن مازندران گفت: تولید ثروت نیاز اصلی استان است و چاره ای جز کارآفرین شدن نداریم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه آنچه در کشاورزی نیاز است کنترل آب است، افزود: مازندران در این بخش پایین ترین سطح را دارد، کشاورزان ما آب ندارند، برای پروژه هایی که در سال جاری به دولت بازگردانده می شود به 20 هزار میلیارد تن آب نیاز داریم. یک دوره کشاورزی..

824b1196 95f8 467a b09a b518483dc76f خبر خاکستری

وی راه درمان مشکلات کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بهترین راه برای این کار در روستاها کشاورزی است نه اینکه مردم را از سرمایه گذاری بازدارند.

* جمع آوری آب های سطحی مازندران مطلوب نیست

استاندار سابق مازندران نیز در این مراسم گفت: برخی اختلاف نظرهای سیاسی باعث می شود تا عملکرد مدیران نادیده گرفته شود و این روال مدت هاست که تکرار می شود.

احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه در سخت ترین شرایط در استان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: سه سیل را تجربه کرده ایم.

وی اختلافات را یکی از مهم ترین دلایل عقب ماندگی استان برشمرد و افزود: به عنوان مثال ایجاد منطقه آزاد یکی می گفت شرق، یکی غرب، یکی مرکزی، در نهایت مشکل بین ما بود نه در سطح کشور. “

این مسئول با بیان اینکه تلاش کردیم با تعامل، وفاق و همدلی بر توسعه استان تمرکز کنیم که با مشارکت همگان صورت گرفت. وی ادامه داد: در زمان سیل همه سر کار آمدند.

حسین زادگان با بیان اینکه میلیون ها گردشگر برای ما فرصت نیست، یک بحران است، گفت: جمع آوری آب های سطحی در مازندران مطلوب نیست.

e336a899 1c3b 40fd b49f af7a3de05e89 خبر خاکستری

استاندار سابق مازندران افزود: در بحث صنعت هم باید وضعیت موجود را حفظ می کردیم و هم آن را احیا می کردیم و هم باید بسیاری از صنایع راکد را به چرخه بازگردانیم. کار نساجی صنایع چوب و کاغذ در حال تعطیل شدن بود و الان شرایط مساعدی دارد، «ما به ماهیگیری و دامپروری توجه کردیم و در کشاورزی به توسعه گلخانه ها روی آوردیم و الان رونق دارد و راه آهن کشیده شده است.

این مسئول گفت: در اسکله ها به 134 نقطه رسیدیم و همه چیز انجام شد که نشان از منابع طبیعی دارد.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه موانع صادرات باید برطرف شود، گفت: ریسک صادرات به کشورهای همسایه نسبت به اروپا بسیار بیشتر است و صندوق ضمانت راه اندازی کرده ایم.

وی زباله را یکی از مشکلات بزرگ استان برشمرد و ادامه داد: تکلیف پروژه ها هم اکنون مشخص است.

استاندار سابق مازندران از افتتاح استادیوم ورزشی نوشهر و سردار سلیمانی خبر داد و گفت: ورزشگاه امل در مراحل پایانی خود قرار دارد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه پروازها و فرودگاه های مازندران توسعه یافته است، تصریح کرد: آب شرب شهرهای گروه الف حل شده و باید به آب شرب توجه جدی داشته باشیم.

معاون سیاسی استانداری مازندران نیز در ابتدای این مراسم گفت: از منظر فرابخشی می توان منشاء تحول پایدار در استان شد.

حسن حسن نژاد با بیان اینکه استاندار سابق تلاش کرده است با بازتعریف حوزه متغیرهای اجتماعی، برای وفاق و همدلی در استان تلاش کند، گفت: همفکری جمعی گام های اساسی بردارید.

وی بیان کرد: در حوزه سیاسی همواره تلاش کرده ایم تا در خصوص مولفه های استان گفتمان واحدی داشته باشیم چرا که حمایت نخبگان می تواند هزینه های توسعه را کاهش دهد و از این منظر نیز تلاش کرده ایم در راستای وحدت گام برداریم. “

حسن نژاد ادامه داد: نگاهی که در حوزه اجتماعی و سیاسی وجود داشت این بود که بپذیریم اساس توسعه نیروی انسانی است و باید از توانایی های منحصر به فرد انسانی استفاده بهینه کرد.

به گزارش بالا، با حضور وزیر کشور، احمد حسین زادگان تویدی و سید محمود حسینی پور به عنوان استاندار جدید مازندران معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید