بیکاری و تجمل گرایی دو دلیل اصلی طلاق در البرز / نقش بی نظیر رضایت در تحکیم خانواده

ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793337

زهره ابراهیمی گفت: یکی از مهمترین تلاش های غرب برای متزلزل شدن خانواده ها در جوامع اسلامی ترویج روحیه تجمل گرایی و مصرف گرایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این را کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک» عنوان کرد. بیکاری و تجمل گرایی دو دلیل اصلی طلاق در البرز است گفت: رضایت در زندگی آنقدر مهم است که امام سجاد(ع) آن را مایه سعادت انسان معرفی می کند.

زهره ابراهیمی ادامه داد: بسیاری از زوج هایی که به دلیل درآمد کم به مراکز مشاوره مراجعه می کنند مجبور به طلاق شده اند.

این کارشناس تصریح کرد: این مرد در گذشته به عنوان سرپرست خانوار کار می کرد و هزینه تمام اعضای خانواده خود را پرداخت می کرد. امروز همه اعضای خانواده مشغول کار هستند اما هنوز رضایتی وجود ندارد.

ابراهیمی گفت: اولین میوه شیرین لذت، آسایش و آسایش فردی است که این گونه عمل می کند.

وی ادامه داد: بانوان نقش موثری در مدیریت هزینه های زندگی دارند و می توانند با برنامه ریزی حقوق همسران خود را تا پایان ماه مدیریت کنند.

وی گفت: یکی از مهم ترین تلاش های غرب برای متزلزل شدن خانواده ها در جوامع اسلامی، ترویج روحیه تجمل گرایی و مصرف گرایی است.

ابراهیمی افزود: اگر این ویژگی غرب به سبک زندگی ایرانی-اسلامی راه پیدا کند، بنیان خانواده را از بین می برد.

وی گفت: ویترینی که اینفلوئنسرها از خانه های خود در اینستاگرام انتخاب می کنند واقعی نیست، اما متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده ها سعی دارند زندگی خود را با زندگی خود مقایسه کنند.

ابراهیمی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر انسان به داشته های خود راضی نباشد همواره سعی در رفع کاستی های مادی خود دارد در صورتی که بدانیم این کاستی ها بی پایان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید