رشد میلیاردی ویلایی در اطراف تبریز/ تجمل گرایی بازی جدید پولدارهاست


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896614

چند سالی است که خرید و فروش ویلا در اطراف تبریز رونق گرفته و ویلاهای لوکس یکی پس از دیگری در باغ های تبریز اوج می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آنایی ؛ زندگی شهری و خودرویی نیاز انسان به طبیعت را بیش از پیش نمایان کرده است و از این رو خانواده ها سعی می کنند از حداقل تعطیلات خود برای رفتن به دل طبیعت استفاده کنند. با ورود ویروس کرونا این علاقه شکل تازه‌ای به خود گرفت و خرید باغ‌های اطراف تبریز یا کلانشهرها رونق گرفت. این مشکل باعث شد که قیمت زمین ها و باغات روستایی به یکباره چند برابر شود و در کنار آن، علاقه به ساخت و ساز در اطراف تبریز افزایش یابد.

الان ساخت ویلاهای لوکس تبدیل به شغل شده و اتفاقا خریداران زیادی هم دارند. برای اطلاع از قیمت ها به سراغ یکی از صفحات مجازی که به خرید و فروش ویلا در اطراف تبریز می پردازیم. از غوری گل گرفته تا خاوران و صوفیان، دامنه این ویلاها حتی گاهی در زمین های کشاورزی ساخته می شود!


قیمت هر متر ویلا چقدر است؟

ویلا اول در منطقه صوفیان واقع شده است. بدون انشعاب و تنها با ویلای 120 متری در متراژ 1000 متر قیمت: 960 میلیون تومان!

ویلا 400 متری بعدی در هروی است. جایی که مشتریان زیادی وجود دارد. این ویلای کوچک دور از شهر تبریز 2 میلیارد قیمت دارد یعنی به اندازه یک آپارتمان 100 متری در کلانشهر تبریز!

اما عجیب ترین قیمت ها مربوط به ویلاهای خاوران است که قیمت های نجومی دارند و با توجه به متراژ این ویلاها که معمولا بالای 500 متر هستند و بیش از 7 میلیارد تومان خرید و فروش می شوند متری 15 میلیون تومان به فروش می رسند. .


مشتریان ویلاهای لوکس چه کسانی هستند؟

به عنوان مشتری با دفتر یکی از فروشندگان ویلا تماس می گیرم. تماس اول و دوم بی جواب می ماند و در نهایت در تماس سوم به تلفن پاسخ می دهند. دنبال یک ویلای کوچک با قیمت پایین میگردم، خانم پشت خط میگوید: پرونده های مربوط به ویلاهای غوری گل و صوفیان که شعبه ندارند و سندشان قولی است زیر یک میلیارد است و شما می تواند از بین آنها انتخاب کند!”

باز هم از گرانی گلایه دارم اما باز همان صدای پشت خط می گوید: «اگر می خواهی زیر 500 میلیون تومان خرج کنی، زمین خالی بخر». ضمنا زمین هم می فروشیم و بهترین سرمایه گذاری است. چند سال دیگر قیمت این زمین ها چند برابر می شود».

با گرم شدن صحبت هایمان، از مشتریان ویلاهای لوکس می پرسم و همان خانم پاسخ می دهد: «مشتریان ما محدود به قشر خاصی از پزشک و کارخانه دار گرفته تا تاجر و بانکدار نیستند!» این روزها همه می خواهند استراحت کنند. در آرامش، و چه چیزی بهتر از یک ویلای خصوصی؟”


تفاوت قیمت آپارتمان در تبریز و ویلاهای خارج از شهر

تلفن را قطع می کنم و برای اطلاع از قیمت آپارتمان در تبریز به سایت دیوار می روم. اگرچه قیمت بالا و پایین وجود ندارد، اما بازه قیمتی آپارتمان در تبریز از 1 میلیارد شروع می شود و تا نزدیک به 5 تا 6 میلیارد می رسد. تفاوت این قیمت ها به مساحت و متراژ بستگی دارد.

جالب اینجاست که قیمت بهترین آپارتمان های مرکز شهر تقریبا با یکی از ویلاهای مجلل اما کوچک اطراف تبریز برابری می کند! اما نکته دیگر این است که بیشتر این ویلاها در باغ یا زمین های کشاورزی واقع شده اند و به مرور زمان و با رونق ویلاسازی باغ ها و زمین های کشاورزی اطراف تبریز به کلی از بین رفته است.

گزارش از: فرناز پورعباس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید