تجمل گرایی مهم ترین مانع ازدواج به موقع جوانان است/ سیستان و بلوچستان دارای اطلاعات ثبتی برای ثبت ازدواج در کشور است.


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910077

رضا راحت دمارده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در 7 ماهه امسال 17 هزار و 935 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 16 هزار و 979 مورد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، امروزه مشکلات و مسائلی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد به قدری زیاد است که جوانان را در دوراهی قرار می دهند که آیا ازدواج را متوقف کنند یا به تعویق بیاندازند یا پس از تلاش طولانی مدت و تلخی بسیار یا این که خواهد شد. رسیدن به نتیجه دشوار است، یا به طور کامل آن را مسدود خواهد کرد. نمی توان یک شخص یا یک نهاد را در پیدایش این معضلات مقصر دانست، بلکه عوامل فرهنگی و اجتماعی بسیاری دست به دست هم داده اند تا این سنت الهی را در مسیری سخت و غیرقابل دسترس قرار دهند.

خانواده نقش مهم و تعیین کننده ای در ازدواج جوانان دارد. آنها می توانند با راهنمایی و کمک خود بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان را حل کنند. اما برخی از والدین آنقدر در انتخاب و ازدواج فرزندان خود سختگیر و محدود هستند که بزرگترین مانع ازدواج فرزندانشان می شود.

به گفته کارشناسان خانواده؛ در چند سال گذشته سنت ها و آداب و رسومی که بسیار زیبا بودند و هر کدام فلسفه ای داشتند، به سنت های جعلی تبدیل شده اند که در برخی شهرها و اقوام شکل افراطی تری به خود گرفته است.

کارشناسان حوزه خانواده می گویند: برگزاری مجلل مراسم، صرف هزینه های گزاف برای تزیین و عکس و فیلمبرداری، این گونه خریدها از جمله آداب و رسوم نادرستی است که به مانع بزرگی برای ازدواج جوانان تبدیل شده و یکی از ثمرات تجمل گرایش در میان خانواده های ایرانی افزایش سن ازدواج است.

یکی از جوانان زاهدانی در گفتگو با خبرنگار ما هزینه شروع زندگی مشترک را با توجه به روابط اقتصادی موجود در جامعه بالا دانست و گفت: اکنون که این مورد با پدیده تجمل گرایی و چشم به چشمی آمیخته شده است. ازدواج کن سخت تر میشه بسیاری از جوانان و خانواده هایشان برای همگامی با رقابت در خریدهای تجملاتی و مجالس مجلل، بار وام هایی را به دوش می کشند که سال هاست باید آن را پرداخت کنند، این موضوع شیرینی زندگی مشترکشان را تلخ می کند. این امر باعث می شود بسیاری از جوانان برای ملاقات با او هدیه ازدواج بدهند.

در چند سال گذشته به دلیل گرانی مجالس عروسی، شاهد کاهش ازدواج در جامعه بوده ایم، به دلیل مشکلات اقتصادی و گرانی، جوانان تمایلی به ازدواج ندارند، اما ترویج ازدواج آسان در این زمینه تبدیل به یک لازم است.


سیستان و بلوچستان رتبه اول ازدواج را در کشور دارد

در عین حال تجمل گرایی و آداب و رسوم نادرست در کشور مانع از ازدواج جوانان و افزایش سن ازدواج در کشور شد که به گفته مدیرکل سیستان و بلوچستان از نظر رتبه اول کشوری است. ثبت ازدواج

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: ثبت ازدواج در این استان در 7 ماهه امسال 17 هزار و 935 مورد بوده که در مدت مشابه سال گذشته 16 هزار و 979 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه سن ازدواج در این استان برای مردان از 20 تا 24 سال و برای زنان از 16 تا 19 سال است افزود: این استان در ثبت ازدواج پیشتاز در کشور است.

انتهای پیام/ س

دیدگاهتان را بنویسید