آمار جالب ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ تخلفات ثبتی چگونه بررسی می شود؟


ساعت: 20:40
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878811

مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با بیان این مطلب گفت:

مدیرعامل سازمان ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری آخرین وضعیت ازدواج و طلاق در استان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز نشست خبری مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد. عمومی.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: و آرامش در جامعه و فعال است. دو حوزه املاک و اسناد. در حوزه املاک در استان 5 اداره ثبت در یاسوج، گچساران، کهگیلویه و دنا و بویراحمد داریم و دو مجوز برای ایجاد با همکاری فرماندهان داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گفت: ثبت معاملات و صحت اسناد عادی از وظایف دفاتر اسناد رسمی است.

وی گفت: 25 هزار و 600 سند کاداستر با حدود 9 درصد افزایش نسبت به سال 99 در حوزه صدور سند است.

ایام خوش ادامه داد: صدور سند مالکیت کاداستر کشاورزی برای تبدیل کشت های معمولی و بدون مرز و ایجاد مرز و جلوگیری از تعدی به اراضی همجوار.

این مقام مسئول گفت: در طرح کاداستر رتبه اول تجمیع ملی را کسب کردیم و رتبه اول مرکز داده مشترکا کسب شد و از طرفی در اکثر لاگ فایل ها رتبه اول را داشتیم.

وی گفت: سند کاداستر هر قطعه با اضلاع مشخص و هندسی صادر می شود و این سند مالکیت برای این صادر می شود که حد و حدود دیگران نرود.

وقت بخیر ادامه دارد: دفتر اسناد شامل دفاتر رسمی، دفاتر ازدواج و ازدواج و سایر موارد در زمینه اسناد رسمی، دفاتر اسناد رسمی مسئول وصول بدهی، معاملات رهنی و قراردادهای بانکی، چک های نادرست و قبوض آب و جاری است. قابل وصول در دفاتر اسناد رسمی، دریافت مطالبات از بانک ها در سال 1400 حدود 169 میلیارد تن دریافتی بانکی داشتیم که در سه ماهه اول 75 میلیارد داشتیم که یکی از استان های پیش رو بود.

وی افزود: در سال 1400 حدود 695 شرکت و 186 موسسه ثبت و ثبت آنها مکانیزه شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گفت: ثبت معاملات و اعتبار معاملات یکی از تعهدات ثبت اسناد است.

وی افزود: سردفتران گل سرسبد نهادهای مدنی و پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و مسئول خدمت از طریق کنکور پذیرفته شده و با ابلاغ کشوری شروع به کار می کند.

وقت بخیر به آیه 282 سوره بقره در مورد نحوه انجام معاملات و شهود آنها اشاره می کند و می گوید: 6 دی ماه به عنوان روز خدمات رسمی تعیین شده است.

این مسئول گفت: 69 دفتر اسناد در استان داریم که در سه ماهه اول 35 هزار سند تنظیم شده است.

وی گفت: در صورت تخلف سردفتر در تنظیم سند، کمیته حسابرسی به تخلفات دفاتر اسناد رسمی رسیدگی و حکم صادر می کند. این مجازات شامل جزای نقدی، توبیخ، انفصال از خدمت از جمله جرایم این تخلفات است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک از خدمات ازدواج و طلاق برای ثبت وقایع ازدواج و طلاق در استان نام برد و گفت: 32 دفتر ازدواج و 30 دفتر طلاق در استان وجود دارد.

خوب افزود: 6486 ازدواج در سال 1399 و حدود 6400 ازدواج در سال 1400 که نسبت به سال 99 کاهش 6 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال گفت: در سال 1400 حدود 1927 طلاق و 1836 طلاق در سال 99 رخ داده است که نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود وصول مطالبات بانکی را از دیگر تعهدات سازمان ثبت احوال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 169 میلیارد تن از مطالبات بانکی وصول و به بانک ها پرداخت شد و امسال نیز 75 میلیون از مطالبات بانکی وصول شد.

این مسئول گفت: یک هزار و 362 هزار هکتار اراضی ملی استان است که 100 درصد اراضی ملی استان در سامانه کاداستر ثبت شده است.

خوب با اشاره به تشکیل پرونده مهر در دستگاه های اجرایی گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم کشور را دارد. سال گذشته 1705 فقره پرونده مهریه تشکیل شده است. همچنین در سه ماهه نخست امسال 407 پرونده تشکیل شده است. که برای مدت مشابه در سال گذشته 411 مورد بوده است.

خبرنگار: باخمانیار
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید