رئیس سازمان بازرسی: در تخلفات مالی در فولاد مبارکه تردیدی وجود ندارد / میزان تخلفات 92 هزار میلیاردی یا کمتر یا بیشتر باید بررسی شود / دادستانی تهران رقم نهایی را اعلام می کند.

رئیس سازمان بازرسی: در تخلفات مالی در فولاد مبارکه تردیدی وجود ندارد / میزان تخلفات 92 هزار میلیاردی یا کمتر یا بیشتر باید بررسی شود / دادستانی تهران رقم نهایی را اعلام می کند.

ذبیح الله هدیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تایید تخلفات مالی در فولاد مبارکه گفت: دادستانی تهران رقم نهایی را اعلام می کند. وی افزود: همان طور که قبلاً اشاره شد، میزان سوء استفاده ای که حدود 92 هزار میلیارد اعلام شده بود صحیح نبود و اینکه آیا میزان سوء استفاده 92 هزار میلیارد است یا کمتر یا بیشتر، نیاز به بررسی دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تایید تخلفات مالی در فولاد مبارکه گفت: آمار نهایی را دادستانی تهران اعلام می کند.

ذبیح اله هدیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تایید تخلف در فولاد مبارکه خبر داد و اظهار داشت: سازمان بازرسی پیش از این وارد این موضوع شده و پرونده ای تشکیل داده که قبلا در مراجع قضایی بوده و اکنون در آخرین مورد تجمیع شده است. .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در گفت وگو با تسنیم، افزود: همان طور که قبلاً اشاره شد، میزان تخلفی که حدود 92 هزار میلیارد اعلام شده صحت نداشته و میزان سوء استفاده 92 هزار میلیارد یا بیشتر است. کم یا بیشتر ، انجام لیسانس الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه در مورد سوء استفاده در فولاد مبارکه شکی نیست، تصریح کرد: ریاست محترم قوه قضائیه شعبه ویژه ای را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کردند و دادستان تهران نیز در خارج از کشور و در حال تکمیل یک ب. .Sc.

هدیان خاطرنشان کرد: البته در آینده نزدیک دادسرای عمومی و انقلاب تهران میزان تخلف در این پرونده را اعلام خواهد کرد.

ماجرای پرونده فولاد مبارکه چیست؟

چندی پیش حجت الاسلام والمسلمین «محمد مصدح» معاون اول قضایی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پرونده موسوم به فولاد مبارکه گفت: یک فرد غیرمسئول مصاحبه می کند و می گوید در چیزی که به یک شرکت 92000 میلیارد واگذار شده است این 92 میلیارد کجاست ما بررسی کردیم و متوجه شدیم این چیزی نیست که گفته می شود.

اما ماجرای پرونده «فولاد مبارکه» بیش از پیش مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت، چرا که در برخی محافل از رقم وی تا 92 هزار میلیارد یاد شده بود که باعث شد افکار عمومی خواستار شفاف سازی این پرونده شوند.

هفتم شهریورماه رئیس قوه قضائیه با اشاره به ارائه گزارش تحقیق و تفحص مجلس و گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به قوه قضائیه، مجدداً به دادستان تهران تاکید کرد که شعبه ویژه ای را برای رسیدگی به این موضوع و تمامی جوانب تعیین کند. مورد مذکور با نهایت دقت باید بررسی شود تا درست و عادلانه عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در این خصوص گفت: در خصوص بسیاری از این گزارشات به خصوص در مواردی که اعضای تحقیق و تفحص اعلام کرده اند که هنوز جمع بندی نهایی را تکمیل نکرده اند و هنوز انجام نشده است. شنیده همه دفاعیات، گاهی اخبار و سوالات تند در سطحی در سطح عمومی منتشر می شود که مسئولان تحقیق این خبر را قبول ندارند. همچنین در پرونده اخیر «فولاد مبارکه» برخی از نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه کرده اند، لذا ضروری است گزارش تحقیق و تفحص اخیر و تحقیق و تفحص مجلس در اسرع وقت و با بیشترین دقت و صحت پیگیری و رسیدگی شود. عدالت و رعایت مقررات قانونی به گونه ای که این مقدار که مطابق قانون و حقیقت است به صورت مستدل و قانع کننده به مردم اعلام شود و مقدار دیگر که خلاف واقعیت است و ذهنیت هایی ایجاد کرده است به مردم توضیح داده شود. مردم.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، ۴ بهمن ماه نیز در خصوص پرونده فولاد مبارکه گفته بود: «نباید بگوییم که پرونده محرز است و مفتوح بودن پرونده ثابت شده است و باید عناوین پس از آن مطالبه شود. اثبات و در مرحله تحقیق و محاکمه و صاحب جایگاه نیز از اظهارات نادرست خودداری شود. اختلاس یا هر چیزی که از طرف آنها اعلام شود ممکن است در جلسه عنوان آن تغییر کند، پرونده مذکور مفتوح و در حال رسیدگی است و نتیجه آن اعلام می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید