کرسنت یک معامله مجرمانه است که اندازه آن باید مشخص شود/ تخلفات بنزین زنگنه نیز باید بررسی شود

ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785702

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد مختلف جنایت کرسنت گفت: ملت ایران.

«احمد علیرضا بیگی» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با تاکید بر اینکه عهدنامه کرسنت موضوعی بود که در آن ثروت ملت غارت شد، گفت: چه کسانی یا چه کسانی در این معامله به اموال ملت دست درازی کرده اند باید بررسی شود تا روند علیه آنها تسهیل شود.

وی با اشاره به سنگ اندازی بیژن زنگنه در دوران تصدی وزارت نفت به نفع ملت، ادامه داد: تصمیم مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقال گاز از پاکستان به چین و هند و… اما زنگنه با این توافق موافقت شد: «طبق توافق، ایران باید تامین‌کننده گاز دو قدرت بزرگ اقتصادی آسیا باشد و علی‌رغم فشارهای آمریکا و مخالفت با این طرح، در ازای انتقال گاز از پاکستان به پاکستان تخفیف دریافت کند. او موافقت کرد، اما زنگنه به بهانه اینکه نباید به پاکستان امتیازی داد، جلوی آن را گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه زنگنه در مصاحبه های مختلف با بیان اینکه نمی خواهم به بهانه طرد پاکستان از منافع ملت هزینه کنم، گفت: به این بهانه موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در منطقه تضعیف شده است.

علیرضا بیگی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات زنگنه تنها بخشی از اقدامات وی برای لطمه زدن به منافع ملت بود، خاطرنشان کرد: وی در پیمان کرسنت ثروت ملت و مسئولیت خود و نزدیکان به دولت روحانی را به یغما برد، هرگز چنین نشده است. مجاز به اعلام فساد در یک معاهده قابل پیگرد در دادگاه های بین المللی است.

عضو کمیسیون داخلی و داخلی مجلس با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد مختلف جرم کرسنت گفت:

وی با بیان اینکه تمامی ادعاها و افشاگری ها علیه کرسنت باید در یک دادگاه رسیدگی شود، تاکید کرد: بهترین مکان برای رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است که خوشبختانه به این موضوع ورود کرده و نمایندگان مجلس نیز خواستار رسیدگی به آن هستند.

علیرضا بیگی در ادامه با بیان اینکه زنگنه در پرونده بنزین و حوادث آبان 96 نیز مقصر بوده است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید عاملان حوادث آبان ماه را تحت تعقیب قرار دهد و نتیجه را به مردم اعلام کند و برای رسیدگی به این موضوع محاکمات علنی برگزار نکند. اما عاملان این جنایت باید علناً شناسایی شوند و وزیر وقت نفت و وزیر کشور چه نقشی در این حوادث داشتند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید