پرونده کرسنت در دست بررسی و تصمیم گیری است/ پایان ماه جاری، زمان واریز سهمیه ویژه بنزین در کارت است.

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780000

وزیر نفت به تشریح پرونده کرسنت، زمان اخذ سهمیه ویژه بنزین از کارت هوشمند سوخت و جزئیات مذاکرات با ترکمنستان پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت گفت: موضوع کرسنت و پرونده مربوطه در شورای عالی امنیت ملی و معاونت حقوقی رئیس جمهور در حال بررسی و تصمیم گیری است و وزارت نفت تابع تصمیمات عالی امنیت ملی است. شورا و معاونت حقوقی رئیس جمهور: «و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ارائه پیشنهادات ایران به ترکمنستان

عضو هیئت دولت در خصوص از سرگیری تجارت گاز ایران و ترکمنستان گفت: پیشنهادات خود را در خصوص نحوه تسویه بدهی گاز و احیای قرارداد واردات گاز به مقامات ترکمنستان ارائه کرده ایم و ترکمن ها در حال بررسی پیشنهادات ما هستند.

وی افزود: فرصتی برای از سرگیری تجارت گاز بین دو کشور با تمدید قرارداد وجود دارد و این اتفاق عمدتاً به نفع دو طرف است. مذاکرات در این راستا ادامه خواهد داشت.

چه اقداماتی برای زمستان اختراع می شود؟

وزیر نفت در خصوص کسری تراز گاز در زمستان امسال گفت: تلاش می کنیم با تدابیری که در خطوط لوله و جایگاه ها برای افزایش فشار و ذخیره سازی سوخت مایع برای صنایع و نیرو در نظر گرفته شده است، به بیشترین میزان ممکن دسترسی پیدا کنیم. کارخانجات و اقداماتی که در زمینه دیسپاچینگ انجام می شود.

وی ادامه داد: بخشی از کسری تراز گاز با ذخیره سازی سوخت مایع و بخشی نیز با ذخیره گاز در مخازن مربوطه جبران می شود. تمامی تعمیرات لازم تاسیسات مربوط به برق اولیه زمستانی اعم از بالادست و پایین دست انجام شده است و امیدواریم با این تمهیدات اندیشیده شده در زمستان پیش رو مشکلی برای مردم پیش نیاید.

تخفیف برای گاز کم مصرف و جریمه گاز پرمصرف در راه است

اوجی توجه مردم به اصول مدیریت مصرف در بخش گاز را برای تامین پایدار انرژی در طول سال ضروری دانست و گفت: نسبت به پارسال کمتر مصرف کنید و تخفیف بگیرید.

وی افزود: سالانه 10 تا 12 درصد مصرف گاز طبیعی کشور در حال افزایش است و این نشان دهنده لزوم سرمایه گذاری در بخش گاز و افزایش ظرفیت عرضه است تا بتوانیم تولید را حفظ کنیم و ظرفیت تولید گاز را افزایش دهیم. اما در عین حال مدیریت تقاضا مهم است و می توانیم مصرف گاز را در بخش های مختلف بهینه کنیم.

بیش از 4000 پمپ بنزین در مدار زمین قرار گرفته است

وزیر نفت با اشاره به اختلال اخیر در سامانه هوشمند سوخت گفت: این کار بزرگی بود که بتوانیم بیش از 4 هزار پمپ بنزین را فوراً آفلاین کنیم و عملیات سوخت گیری را در همه جایگاه ها فعال کنیم تا سوخت گیری دوباره از سر گرفته شود. این اقدام بزرگ با همکاری تمامی دستگاه های وزارت نفت و 4 شرکت اصلی تابعه به ویژه همکاران ما در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی محقق شد که گفته می شود بدون حمایت همه این عزیزان، تحقق این کار بزرگ در مقیاس بزرگ در این مدت کوتاه امکان پذیر نخواهد بود. با وزارت نفت تماس گرفتیم و همه دست به دست هم دادند تا مشکل سوخت نداشته باشند.

وی بیان کرد: در مرحله دوم فعال سازی کارت هوشمند در هر یک از پمپ بنزین ها به این صورت بود که جایگاه ها از طریق اجرای نرم افزار OS به سیستم هوشمند متصل می شوند. این کار در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و هر ساعت بر تعداد جایگاه هایی که می توانند با کارت هوشمند سوخت گیری کنند، افزوده می شود.

زمان واریز سهمیه ویژه بنزین تا پایان ماه جاری می باشد

اوجی در خصوص سهمیه ویژه بنزین که از سوی دولت برای حمایت مردم از این تخلف نرم افزاری ارزیابی شده است، گفت: این سهمیه ویژه را برای تمامی خودروها اعم از خودرو، وانت، موتورسیکلت و … در نظر داریم.

وی ادامه داد: تا پایان ماه جاری این سهمیه ویژه تمامی خودروها و موتورسیکلت ها توسط کارت هوشمند سوخت آنها شارژ می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید