ما با همتای چینی خود بر لزوم ادامه همکاری و مقابله با یکجانبه گرایی و تحریم ها تاکید کردیم.


ساعت: 19:23
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818922

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر خود به تونس، چین و دیدار با وانگ یی وزیر امور خارجه، در توئیتی نوشت: با همتای چینی خود بر تداوم همکاری ها و مقابله با یکجانبه گرایی و تحریم ها تاکید کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در سومین نشست وزرای امور خارجه افغانستان و روسیه به تونس در شرق چین سفر کرد و در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت. ، اندونزی و قطر و در حاشیه دیدار با برخی از مقامات از جمله همتای چینی خود، درباره دیدار خود با وانگ یی همتای چینی خود در توییتر نوشت: در تونس دیدار خوبی با وانگ یی وزیر امور خارجه و یکی از اعضای شورای دولتی چین داشتم. . از استقبال موفق همسایگان افغانستان از او تشکر کردم. در مورد مسائل دوجانبه تبادل نظر کردیم.

وی افزود: بر لزوم ادامه همکاری و مقابله با زور، یکجانبه گرایی و ابزارهای غیرانسانی تحریم ها تاکید کردیم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه چین با تشکر از امیر عبداللهیان برای حرکت برنامه و شرکت در نشست تونس گفت: مایلم در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دوجانبه با شما صحبت کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از دیدار با همتای چینی خود در تونس گفت: برگزاری موفقیت آمیز نشست وزیران امور خارجه در کشورهای همسایه افغانستان را به شما تبریک می گویم. برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی در چین را تبریک می گویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید