یکجانبه گرایی آمریکا در حال پایان است / ایران قوی است. نمی توان آن را از معادلات جهانی حذف کرد


ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908229

شعبانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران را نمی توان از معادلات جهانی خارج کرد، گفت: آمریکا رو به افول است اما برخلاف ایران روز به روز قدرتمندتر می شود و قطعا موفقیت ایران در گرو حیات نظام اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد شعبانی کارشناس مسائل سیاسی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: آمریکا در دهه گذشته نتوانسته به بسیاری از اهداف راهبردی خود دست یابد و با وجود صرف بیش از هفت میلیارد دلار، نتوانسته است برجام را اجرایی کند. طرح بزرگ شرقی

وی به بررسی شکست پروژه داعش و همچنین به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: طرح ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی همانطور که از سوی آمریکا برنامه ریزی شده بود در این زمینه نیز شکست خورده است. چهره قدرت های نوظهور مانند روسیه و چین نتوانست سیاست مورد نظر خود را اجرا کند و از سوی دیگر در آمریکای جنوبی شاهد سقوط دولت های لیبرال و غربی یکی یکی و ظهور دولت های چپ ضد امپریالیستی و ضد لیبرال هستیم. در جای خود

شعبانی با بیان اینکه دولت انقلاب همراه با جبهه مقاومت در عراق، تسلیم شدن و موافقت رژیم صهیونیستی با مرزهای جدید با لبنان و تغییر پنج دولت در رژیم صهیونیستی در سال های اخیر، به قدرت رسید، ادامه داد: سیاست های آمریکا در بسیاری از کشورها. بخش هایی از جهان با She شکست خورد که نمونه بارز زوال این ابرقدرت شیطانی است.

یک کارشناس مسائل سیاسی خراسان جنوبی با اشاره به بحران در کشورهای اروپایی تاکید کرد: یکجانبه گرایی آمریکا به پایان رسیده و راه به جایی نمی برد. در مورد جمهوری اسلامی ایران، بدیهی است که بسیاری از برنامه های آنها به ویژه تحریم های شکننده ای که برنامه ریزی کرده بودند، شکست خورد.

وی با بیان اینکه جنایات آمریکا علیه مردم ایران و نظام اسلامی ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: کودتای آمریکا علیه دولت مصدق و تداوم نفوذ و حمایت از رژیم پهلوی، حمایت از صدام و تحمیل جنگ هشت ساله و اعمال تحریم های نرم تحریک تجزیه طلبی و ترویج ناآرامی و نفوذ در جامعه سیاسی یکی از بزرگترین جنایات آمریکا علیه مردم ایران است.

شعبانی تصریح کرد: جنایات مستقیم آمریکای استکبار در آمریکای جنوبی از جمله شیلی، اکوادور، برزیل، ونزوئلا و… بی شمار است و هیچ منطقه ای در دنیا نیست که آمریکا در آن جنایت نکرده باشد.

کارشناس مسائل سیاسی خراسان جنوبی به جنایات غیرمستقیم آمریکا و حمایت از تروریست ها اشاره کرد و گفت: آمریکا با کشته شدن سردار سلمین و بسیاری از آزادی خواهان در سراسر جهان یک کشور تروریستی است. یکی از بزرگترین جنایات آمریکا علیه بشریت، حمایت و دفاع بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و استعمار مردم جهان از طریق اقتصاد سرمایه داری است.

به گفته وی؛ آمریکا از سال 57 در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود اما ناکام ماند، اما امروز با ایران قدرتمند و خودکفا مواجه است که بدون نظر و حضور ایران نمی تواند بسیاری از چالش های منطقه ای را حل کند. ایران تنها کشوری در جهان است که به پایگاه های نظامی آمریکا حمله کرده و پهپاد جاسوسی آمریکا را به سلامت بر روی زمین فرود آورده و آن را پس می زند.

شعبانی به موشک های دقیق ایران، فناوری ارسال موجودات زنده به فضا، تلسکوپ نوری 3.4 متری ساخت ایران به عنوان بخشی از پیشرفت های علمی و نظامی ایران اشاره کرد و افزود: همه اینها نشان می دهد که غرب در سیاست خود برای سرکوب و سرکوب و… جلوگیری از پیشرفت ملت ایران به بن بست رسیده است و این جمهوری اسلامی ایران است که در حال گسترش ایدئولوژی و گفتمان خود در سطح جهانی و دفاع از این گفتمان در برابر مستکبران است.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه ایران امروز در نظم نوین جهانی دارای قدرتی است که در معادلات کشورهای اروپایی موثر است، گفت: رهبران اروپایی می گویند پیروزی های ناگهانی روسیه حاصل همکاری و مشارکت ایران است و امروز جمهوری اسلامی ایران. حمایت از یمن، سوریه و… است.

وی با بیان اینکه نمی توان جمهوری اسلامی ایران را از معادلات جهانی خارج کرد، تصریح کرد: آمریکا در حال افول و افول است، اما برخلاف ایران روز به روز قدرتمندتر می شود و قطعا موفقیت ایران در گرو حیات نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید