وضعیت نظامی اسماعیل پیچیده است، فعلاً نمی توان کاری کرد!/ عطایی همچنان قوی است


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903681

سفارت ها برای صدور ویزا توجیهاتی دارند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: بحث سربازی امین اسماعیل نژاد پیچیده است!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت اعزام امین اسماعیل نژاد گفت: این موضوع کمی پیچیده است. از ابتدا غایب بوده و بنابراین شامل تمهیداتی می شود که در دست ما نیست بلکه در دست نیروهای مسلح است. با وزارت ورزش مکاتبه کردیم و وزارت هم با ستاد کل نیروهای مسلح مکاتبه کرد و درخواست کرد که به عنوان یک سرباز قهرمان در اختیار فدراسیون قرار بگیرد.

وی افزود: به این ترتیب از اسماعیل نژاد می خواهیم در باشگاهی بازی کند که فرم خود را حفظ کند و برای سال سخت تیم ملی والیبال آماده شود. همچنین جلسه ای با حضور دوستان نیروی انتظامی و تربیت بدنی نیروهای مسلح در فدراسیون برگزار کردیم. جلسه به گونه ای پیگیری شد که اسماعیل نژاد را به عنوان سرباز قهرمان در فدراسیون قبول داریم اما او اجازه بازی در باشگاه دیگری را ندارد. باید در ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی هایی در این زمینه انجام شود تا او به عنوان سرباز قهرمان در باشگاه دیگری بازی کند. ما منتظر جلسه ای با دوستانمان در ستاد کل هستیم تا کارها را پیش ببریم.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: نگرانی ما بیشتر به دلیل غیبت وی است، سال گذشته به تیم مقاومت شهداب یزد منصوب شد اما دوستان ستاد معتقدند غیبت اسماعیل نژاد همچنان پابرجاست در حالی که حضور داشتند. تاخیر در معرفی پرسنل و با دریافت دفترچه خود را معرفی کرد. به همین دلیل تاخیر آن پیگرد قانونی را نیز در پی خواهد داشت. به جرات می توانم بگویم روزی نیست که از ستاد نیروهای مسلح و وزارت ورزش موضوع را با این بازیکن پیگیری نکنیم اما آنها هم آیین نامه ای دارند دوستان ما از ستاد نیروهای مسلح. با توجه به اینکه امین قانوناً سرباز است و هیچ چیز، نیروها به خصوص نیروی انتظامی از ما پرسیدند. او نمی تواند جای دیگری خدمت کند، بگذارید یک تا دو ماه برای باشگاه بازی کند و سپس تکلیفش مشخص می شود.

این داوری اضافه کرد: اسماعیل نژاد از آن ورزشکارانی نیست که بتوان گفت بازی می کند یا نه. او سربازی است که تکلیفش را ستاد نیروهای مسلح باید تعیین کند. با توجه به اتفاقاتی که تاکنون رخ داده، او یک سرباز در اختیار باشگاه پاس است و این باشگاه نیز می تواند از او استفاده کند. در واقع او یکی از 20 نفری است که از ابتدا اعلام کرد، اما چون می خواستیم سرزاب قهرمان شود و از امین در باشگاه دیگری استفاده کند، این مجوز صادر نشد و قطعی نشد. باشگاه پاس ممکن است یک بازی را از او بگیرد یا نگیرد، اما تعیین تکلیف او با آن تیم است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال رفع مشکل از طریق مکاتبه با ستاد کل نیروهای مسلح هستیم، از سوی دیگر وزارت ورزش شرایطی دارد که نیازمند کمک ستاد کل و نیروی انتظامی است. اسماعیل نژاد واقعا یکی از سرمایه های گرانبها و ملی ماست و امیدواریم مشکل حل شود.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه اگر اسماعیل نژاد مجبور بود برای پاس بازی کند ترجیح می داد به پادگان برود و لباس نظامی بپوشد، تصریح کرد: امین انتظار نداشت این اتفاق برای او بیفتد و انتظار داشت شرایطش به عنوان یک سرمایه ملی باشد. نگه داشتن او قرار بود بلافاصله بعد از عید خود را برای لیگ ملت ها، مسابقات مقدماتی المپیک و سایر بازی ها آماده کند، اما با مشکل مواجه شد. به دلیل این ناراحتی از فدراسیون و ستاد شکایت کرد اما با توجه به اینکه سرباز در اختیارش بود کاری از پیش نمی رفت.

وی با توجه به اینکه تیم ملی والیبال سال آینده هم بازی های آسیایی و هم مسابقات مقدماتی المپیک را در پیش دارد که با فاصله نزدیک از یکدیگر برگزار می شود و در این صورت آیا تیم اصلی را به بازی های آسیایی می فرستند؟ گفت: سال آینده در لیگ ملت ها رویدادی داریم که در خرداد ماه برگزار می شود. تهران نیز میزبان بازی های آسیایی است. بازی‌های آسیایی که در چین برگزار می‌شود، فاصله کمی دارد. بلافاصله پس از آن مسابقات مقدماتی المپیک خواهد بود. تیم ملی ما باید در همه این مسابقات شرکت کند. هنوز مشخص نیست که با کدام تیم و با چه شرایطی در بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک شرکت کنیم.

وی در خصوص ابقای کمدلی به عنوان سرمربی تیم والیبال بانوان گفت: او تا سال آینده با ما قرارداد دارد و آن قرارداد با فدراسیون جهانی والیبال است. با در نظر گرفتن سابقه و تجربه ای که کمپ دلی در کار با بازیکنان پایه دارد، می خواهیم نسل جدیدی از بازیکنان 16 ساله را برای حضور در بازی های آسیایی آماده کنیم. این اتفاق برای آماده سازی دختران و پسران ما برای مسابقات زیر ۱۶ سال رخ داد. سرمربی تیم ملی بانوان هم اکنون برای تماشای مسابقات به شمال رفته است و امیدوارم با توجه به نیاز به استعداد در رده سنی 14 و 15 سال، بازیکنان خوبی را برای تیم زیر 16 سال انتخاب کند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت همکاری بهروز عطایی با تیم ملی بزرگسالان گفت: او با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

این داور در خصوص موضوع اخذ روادید برای ورزشکاران کشورمان گفت: در والیبال تقریبا همه تیم ها به موقع اقدام کردند و ویزا گرفتند. شاید ارسال تیم به فیلیپین با تاخیر انجام شد، اما ویزا برای کل تیم قبل از ارسال صادر شد. به اقدام به موقع برمی گردد. البته سفارتخانه ها هم بهانه ای دارند و می گویند به دلیل محدودیت اینترنت در انجام اقدامات اداری مشکل دارند. البته این بهانه خوبی نیست، دوستان وارد بحث شوند و کمک کنند. اکثر تیم های ورزشی در نیمه اول سال اعزام می شوند، به عنوان مثال در مورد والیبال مسابقات بین المللی از اردیبهشت شروع می شود و مسابقات داخلی از مهر تا اردیبهشت برگزار می شود.

وی افزود: البته مسابقات باشگاه های جهان را در آذرماه نیز داریم، حدود 20 روز دیگر میزبان مسابقات ساحلی آسیا در بندرعباس هستیم، البته مسابقات مستر آسیا و مسابقات مردان آسیا را در برنامه ریزی کرده ایم. مسابقات لیگ آسیای میانه نیز به میزبانی پاکستان برگزار می شود و در تلاش هستیم تیمی را که در قالب تیم شمس در حال انجام تمرینات تدارکاتی است و در رده سنی نوجوانان قرار دارد با چند تقویت به این مسابقات اعزام کنیم. راه های توسعه و اعتلای والیبال میزبانی و شرکت در مسابقات مختلف است.

رئیس فدراسیون والیبال به مناسبت برخی انتقادها مبنی بر حضور مربیان بومی در رده اصلی گفت: با مربیان بومی در رده نوجوانان و خردسالان قهرمان جهان شدیم. هفته آینده جلسه آسیب شناسی 3 رده سنی جوانان نایب قهرمان آسیا و تیم جوانان قهرمان آسیا را داریم. وضعیت تیم بزرگسالان را هم دیدید. فعلا بهروز آتای سرمربی ما تا المپیک است. روزهای سختی در پیش داریم چرا که شرایط انتخابی المپیک سخت است و اینطور نیست که به راحتی مجوز المپیک را برای ما صادر کنند و همه چیز مهیا باشد.

داوری اضافه کرد: باید تلاش مضاعف داشته باشیم و نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم. ما رقبای سرسختی داریم. 24 کشور در رنکینگ جهانی در 3 گروه 8 تیمی تقسیم شده اند و از هر گروه تنها 2 تیم صعود می کنند. این نتیجه 6 سهمیه است و تنها 6 سهمیه باقی مانده است که بعد از رقابت های لیگ ملت های 2024 و اتمام مرحله گروهی این 5 تیم، رده بندی برای ما بسیار مهم است. بهروز عطایی پس از مسابقات المپیک 2024 بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان انتخاب شد و قهرمان آسیا شد. اما فرصت او جام جهانی و لیگ ملت ها بود.

وی افزود: میشم صالحی را در جام جهانی نداشتیم، جواد کریمی را در نیمه داشتیم، اصغر مویار در پایان مسابقات با آمادگی ناقص به ترکیب اضافه شد. ما در لیگ ملت‌ها تیمی را تغییر دادیم اما خوب کار کردیم. در جام جهانی در یک گروه قرار گرفتیم، به غیر از بازی با هلند، در بقیه بازی‌ها نتایجی که انتظار داشتیم بود.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: باید نقاط ضعف خود را در تیم ملی بزرگسالان برطرف کنیم تا از مواضع خود در کسب سهمیه المپیک دفاع کنیم.

این داور در خصوص اینکه یک مربی خارجی در کنار عطایی قرار می گیرد، گفت: بررسی های لازم را انجام می دهیم تا همه چیز لازم باشد.

وی با اعلام اینکه در صورت بازنشستگی از فدراسیون می رود، گفت: باز هم بیکار شدی و این سوال ها را می کنی!

دیدگاهتان را بنویسید