آمریکا توان نظامی در برابر ایران ندارد/ راه نجات اقتصاد کشور به توان داخلی بستگی دارد

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781759

وی گفت: آمریکایی ها عرصه نبرد جدیدی را آغاز کرده اند که برای ما به عنوان یک جنگ ترکیبی شناخته می شود که شامل ترکیبی از مولفه های فناوری است که به فشار برای اعتراض و اختلال در خدمات مورد نیاز مردم تبدیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته پایتخت گفت: هفته پدافند غیرعامل که توسط رهبر معظم انقلاب 1361 به عنوان سازمانی سازماندهی و برنامه ریزی راهبردهای دفاعی برنامه ریزی شد. در بخش عمران ایجاد شد امسال وارد هجدهمین سالگرد تاسیس این سازمان می شویم.

وی افزود: در تقابل راهبردی با استکبار جهانی هستیم و این روزها سالگرد تسخیر لانه جاسوسی است و در عین حال شاهد سربلندی برادران نیروی دریایی سپاه بوده ایم که بار دیگر ذلت را به نمایش گذاشتند. تحقیر و زوال آمریکا برای دنیا.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمریکایی ها در راهبرد بزرگ امروز خود از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی به دلیل نتایج راهبرد بازدارندگی دفاعی ایران اجتناب کرده اند، یک قدرت منطقه ای قادر است از منافع ملی در ابعاد مختلف دفاع کند. و مناطق

وی افزود: امروز سلب رغبت دشمن به جنگ در عرصه های مختلف راهبردی جدی است که آمریکایی ها کاملا به آن پایبند هستند و مقابله ما با آمریکایی ها در سال 1998 برای سرنگونی پهپاد متجاوز آنها در آب های سرزمینی نشان داد که ما توانسته اند به بازدارندگی کامل در این زمینه دست یابند. بنابراین در حالی که آمریکا در مورد ایران انقلابی مستکبر است، این نبرد در عرصه های مختلف ادامه دارد.

وی افزود: آمریکا در بدترین حالت خود کشوری شکست خورده و آسیب پذیر است و شکست ترامپ و سرنگونی دولت نتانیاهو به دلیل شکست استراتژی فشار حداکثری علیه ایران است و این پیروزی برای ماست که می توانستیم داشته باشیم. به دست آمده است.» در این تدارکات دشمن را شکست دهید و این امری جدی است که باید در مقابله با دشمن به آن توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: راه نجات اقتصاد کشور وابستگی اقتصاد به کشورهای خارجی نیست. اگر راه نجات اقتصاد کشور نگاه به خارج و آمریکا بود، شاهد مشکلات اقتصادی در ترکیه و پاکستان و سقوط پوند در ترکیه نبودیم. بنابراین راه نجات اقتصاد کشور تکیه بر توان داخلی است. باید از درس های دولت قبل استفاده کنیم. اعتماد به ایالات متحده و وابستگی اقتصاد به جهان خارج درس بزرگی است که دولت جدید باید به آن توجه کند.

وی گفت: در حوزه حفاظت غیرعامل امروز شاهد تغییر ماهیت تهدید هستیم. برای پرداخت. در این نوع رویارویی، جنگ در لایه های استفاده از شبکه های اجتماعی شکل می گیرد و جنگ در قالب تهدیدات اقتصادی و سایبری خود را نشان می دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اعتراضات آبان ماه سال 98 گفت: در آبان 98 تصویری از سناریوی تهدید ترکیبی را دیدیم که به ناچار پدافند غیرعامل را الگویی از پدافند جدید بود که بتواند راهبردهای پدافند نظامی را پیوند دهد. با غیرنظامی «ایجاد کنید، امروز استراتژی جدید پدافند غیرعامل علمی، عمیق و لایه به لایه است.

وی با بیان اینکه برخی از مجموعه های دولتی که از طریق آنها به مردم خدمات رسانی می کنند و مردم برای دریافت خدمات به این خدمات وابسته هستند، امروز مورد هجمه دشمنان قرار گرفتند، گفت: امروز که دشمن به سیستم سوخت حمله می کند، یک قطعه است. از یک جنگ ترکیبی که در آن سعی دارد با ترکیب جنگ سایبری و نفوذ در سرویس و استفاده از تبلیغات دشمن، حمله سایبری را به شورش و اعتراض تبدیل کند. این یک مدل جدید از جنگ سایبری است که مستقیماً بر زندگی مردم تأثیر می گذارد که اتفاقاً آمریکایی ها با بیشترین تهدید در جهان روبرو هستند.

سردار جلالی گفت: آمریکایی ها جنگ جدید و میدان نبردی را با ما آغاز کرده اند که به جنگ هیبریدی معروف است. این جنگ ترکیبی از مولفه های تکنولوژیکی را در بر می گیرد که می تواند به فشار اعتراضی تبدیل شود و خدمات مورد نیاز مردم را مختل کند، به طوری که پلی بین فناوری، خدمات و زیرساخت ها و انتقال جان مردم باشد. پس این جنگ سه بعد اصلی دارد که باید به آن توجه کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در بعد فناوری باید پایداری و امنیت سامانه را در دستور کار قرار دهیم. مثلاً بیمارستان های ما باید مولد برق اضطراری داشته باشند و این غیرقابل قبول است که خدمات بیمارستانی با قطع برق قطع شود.

وی گفت: حوزه بعدی که باید به آن توجه شود مردم هستند. اقدام دستگاه های اجرایی این توطئه را خنثی کرد. البته باید تاکید کرد که این آخرین حمله سایبری نخواهد بود و باید حادثه را در سطحی از تداوم کارکردها و پیامدها مدیریت کنیم و از نظر فناوری و دقت، هوشیاری و جدیت مد نظر قرار گیرد. حساب. رسانه های داخلی نیز باید رقابت داخلی را در این عرصه کنار بگذارند، زیرا این جنگی است که دشمنان رسما به راه انداخته اند و برای مقابله با این تهدیدات خارجی باید رسانه ها از درون هوشیار باشند.

سردار جلالی گفت: به نظر می رسد سه رکن ذکر شده نیاز به آموزش، تمرین و ممارست دارد و باید در مقابل این تهدیدات پیش آمده آمادگی لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه حفاظت در لایه‌های فنی و زیرساخت‌ها و آمادگی دستگاه‌های تحت حمایت برای خدمت‌رسانی به مردم امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در این حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های ذیربط بسیار جدی گرفته می‌شود. همچنین عنصر دوم هوشمندی و موازی بودن دستگاه خدماتی است که می تواند شوک های تهدید را کنترل کند و رکن سوم الگوی اطلاع رسانی و هدایت افراد به کشف تهدیدات است که از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در نهایت این توجه به این رکن می تواند کمک به دفاع در برابر تهدیدات جدید و ترکیبی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید