حرازی: توافق هسته‌ای وجود دارد، اما به عزم سیاسی آمریکا بستگی دارد/ سپاه یک نیروی نظامی ملی است. نمی توان آن را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی کرد

حرازی: توافق هسته‌ای وجود دارد، اما به عزم سیاسی آمریکا بستگی دارد/ سپاه یک نیروی نظامی ملی است.  نمی توان آن را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی کرد

حرازی در سخنرانی خود در اجلاس دوحه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی ملی است و نمی توان آن را در زمره سازمان های تروریستی قرار داد.

وزیر امور خارجه سابق ایران همچنین گفت: ما خواهان امضای قرارداد هستیم اما هیچ چیزی در آن نباید با استقلال ما منافات داشته باشد.

وی افزود: توافق هسته ای وجود دارد، اما به عزم سیاسی آمریکا بستگی دارد. وی گفت: ما به یک دوره زمانی نیاز داریم که بتوان در آن لغو تحریم ها را راستی آزمایی کرد.

روز گذشته محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در نشست دوحه تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته ای با ایران مهم است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما به دستیابی به توافق درباره مذاکرات هسته ای با ایران بسیار نزدیک هستیم.

اظهارات بورل درباره اجتناب ناپذیر بودن توافق در مذاکرات وین پس از آن بیان شد که انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و هماهنگ کننده هیئت اتحادیه اروپا در مذاکرات وین از سفر خود به تهران خبر داد.

بر اساس این توافق، انریکه مورا قرار است امروز (یکشنبه) با علی بهاگری، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کند و احتمالا دیدارهایی بین مورا و برخی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست مورا خواهد بود. . که باید انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید