نمی توان با کیف صحبت کرد/ تصمیم نهایی به واشنگتن بستگی دارد


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907328

سخنگوی کرملین گفت: گفتگو با کیف غیرممکن است. روسیه تلاش کرد تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درباره آنچه در ماه مارس رخ داد به توافق برسد، اما چنین توافق‌هایی بی‌فایده هستند، زیرا می‌توانند بلافاصله و به دستور بازیگران خارجی لغو شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشا تودی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه-1 گفت: بعید است هر گونه مشارکت دیپلماتیک یکجانبه با اوکراین با موفقیت به پایان برسد زیرا تصمیم نهایی به واشنگتن بستگی دارد.

پسکوف در ادامه این گفت و گو خاطرنشان کرد: گفتگو با کیف غیرممکن است. روسیه تلاش کرد تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درباره آنچه در ماه مارس رخ داد به توافق برسد، اما چنین توافق‌هایی بی‌فایده هستند، زیرا می‌توانند بلافاصله و به دستور بازیگران خارجی لغو شوند.

سخنگوی کرملین به چندین دور مذاکرات در اواخر فوریه و مارس اشاره کرد، اما پس از آن تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف خصومت‌ها بین دو کشور (روسیه و اوکراین) شکست خورد.

پسکوف در عین حال گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده گفتگو در مورد موضوع اوکراین است. وی در پایان افزود: رئیس جمهور پوتین بارها گفته است که برای روند مذاکرات آماده است… اما نمی دانیم که آیا اوکراینی ها هم آماده هستند یا نه، اما غرب باید از این موضوع آگاه باشد و گوش فرا دهد. این.”

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین حمله ای را به اوکراین آغاز کرد تا «از بین بردن هویت» و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو. حمله ای که خود روسیه آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند و غرب را بر آن داشت تا واکنش های متفاوتی را در این مورد نشان دهد و «شدیدترین تحریم ها» را علیه روسیه اعمال کند. از سوی دیگر، روسیه تحریم ها و تحریم هایی را علیه آمریکا، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان «اقدامات تلافی جویانه» اعمال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید