تصمیم نهایی به نظر شورای امنیت بستگی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شهدای امنیتی و جانبازان فتنه های اخیر اظهار داشت: متاسفیم که علیرغم اینکه در شرایط جنگ خارجی قرار نداریم، به دلیل دشمنی مردم دشمنان این ملت، یعنی آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی، شهید و جانباز می دهیم.

وی افزود: غربی ها نشان داده اند که دشمن مردم ما هستند و برای ظلم اقتصادی، فرهنگی و امنیتی به ما دست به هر کاری می زنند و باید پاسخگوی جنایات و کشتار و کشتار باشند. شهادت مردم بی دلیل».

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه ما وظیفه داریم از شهدا و خانواده شهدا حمایت کنیم، تصریح کرد: قطعا این اقدامات ما خسارت عمیقی که این خانواده ها متحمل می شوند را جبران نمی کند و به هیچ وجه خسارت وارده به خانواده و 2 فرزندی که پدر و قیم آنها خسارت وارده را جبران کرده اند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با این وجود ما به سرعت وارد شدیم و برای کسانی که پرونده های روشنی داشتند، یعنی ماموران یگان خاصی بودند و برایشان وظایفی تعیین شد، سریعاً پرونده تشکیل دادیم که انشاالله به آنها لطف کوچکی خواهیم کرد که ما فراهم می کنیم.”

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر تعداد دیگری نیز کشته شده اند که شهید تلقی شدن آنها مستلزم نظر نهادهای امنیتی و شورای تامین است که ما به خانواده شهدا و جانبازان خدمات ارائه می دهیم و از نظر استفاده تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برخی از کشته شدگان حوادث اخیر از عوامل یک سازمان یا ارگانی مانند فرماندهی نیروی انتظامی بودند که در دم کشته شدند، اما تعدادی نیز عابرین پیاده بی گناه بودند که بدون دلیل توسط اغتشاشگران مجروح شدند. که این افراد واقعا نظاره گر هستند باید دستگاه های امنیتی را به ما معرفی کند یعنی شورای تامین تشکیل جلسه می دهد و این موضوع را بررسی می کند که نتیجه آن ملاک قرار گرفتن فرد مربوطه با خدمات است. یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید