تعویض Omicron به ادامه واکسیناسیون بستگی دارد / دوزهای پایه در برابر Omicron ایمن نمی شوند

ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796050

ناصر عمادی با بیان اینکه با ادامه واکسیناسیون Omicron و سایر سویه ها را نرم و لطیف خواهیم گذاشت. وی گفت: افرادی که اولین دوز واکسن کراون را دریافت کرده اند از سویه جدید Omicron مصون نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ناصر عمادی در گفتگو با بالا; وی گفت: افرادی که اولین دوز واکسن کراون را دریافت کرده اند از سویه جدید Omicron مصون نیستند.

وی افزود: این افراد تا زمانی که دوز دوم واکسن کراون را دریافت نکرده اند، نباید به Omicron اطمینان داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: افرادی که دو نوبت واکسن کراون را دریافت کرده اند، اگر می خواهند در برابر سویه جدید Omicron مقاوم شده و دچار کسالت و بیماری ناشی از آن سویه نشوند باید نوبت سوم را تزریق کنند. .

عمادی تاکید کرد: افرادی که سه نوبت واکسن کراون تزریق شده اند نسبت به سویه جدید امیکرون ایمن تر هستند و می توانیم با رعایت نکات بهداشتی بیشتر بر این موج غلبه کنیم.

وی همچنین به کسانی که هنوز در زدن واکسن مردد هستند، توصیه کرد: هر چه زودتر واکسن را بزنند، زیرا افراد واکسینه نشده احتمال ابتلا به امیکرون را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: امیکرون به شدت مسری است و موج ناگهانی ایجاد می کند بنابراین باید واکسیناسیون تاج را جدی بگیریم.

عمادی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر سویه دلتا جان حدود 700 ایرانی را در کشور گرفته است و با افزایش نرخ واکسیناسیون از 10 درصد به 70 درصد، میزان بستری و مرگ و میر به طور قابل توجهی کاهش یافته و به 40 نفر رسیده است.

او گفت: «تا زمانی که واکسیناسیون ادامه دارد، Omicron و سایر سویه‌ها را نرم و لطیف می‌گذاریم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید