سونامی Omicron در کمین / واکسیناسیون یک سپر دفاعی قوی در برابر سویه جدید کووید 19

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795155

با کشف موارد اومیکرون در کشور زنگ خطر موج ششم تاج و تخت به صدا درآمد، ویروس شیطانی که در کمین مردم عادی نشسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ این روزها با استقرار بیش از 14 مورد اومیکرون در کشور، نگرانی مردم به ویژه کادر درمانی که به تازگی زیر بار موج پنجم کمر برخاسته اند، به شدت بالا گرفته است.

وضعیتی که می‌تواند فاجعه‌بار باشد، زیرا ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت از امروز، رنگ‌آمیزی انحصاری Omicron جایگزین رنگ‌آمیزی معمولی شود و حتی تشخیص Omicron سرپایی می‌تواند رنگ شهر را به نارنجی تغییر دهد زیرا سرعت انتقال Omicron بسیار بالا است.

یک ویروس شرور که معمولاً می تواند بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار دهد، به گفته مقامات بهداشتی، واکسیناسیون با رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین محافظت در برابر تاج و گونه های مختلف آن است.

قدرت انتقال omcron بالا و احتمال ورود به حومه شهر

محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به ورود ویروس جهش یافته امیکرون به کشور و قدرت عفونی بالای این ویروس نسبت به سویه های دیگر، نگرانی ها در مورد ورود به استان وجود دارد. کاهش در رعایت اقدامات بهداشتی است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود توصیه می شود و از همه هموطنان عزیزی که هنوز نوبت اول و دوم واکسیناسیون را استناد نکرده اند تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

7a4feabe ec80 45f6 9e6c dd1fd610909e خبر خاکستری

آخرین وضعیت واکسیناسیون

هاشمی شهری با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان اذعان داشت: تزریق واکسن کراون در سیستان و بلوچستان نسبت به هفته گذشته ۱۴۵ هزار و ۳۶۵ مورد افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۰۳ دوز رسیده است که از این تعداد ۱۷۵ هزار و ۵۰۸ دوز به غیر غیرنظامیان تزریق شده است. شهروندان ایرانی

وی افزود: از کل ایرانیان بالای 18 سال، 80 درصد اولین دوز واکسن کووید 19 را دریافت کردند و 62 درصد موفق به دریافت 2 دوز واکسن کووید 19 شدند، اما تنها 4 درصد از جمعیت عمومی سن دارند. استان سومین واکسن را دریافت کرده است.

این مقام مسئول گفت: درصد پوشش واکسیناسیون برای اولین بار در جمعیت دانش آموزی 12 تا 18 ساله استان به 91 درصد و پوشش برای دومین بار در این گروه به 68 درصد رسید. تا امروز 86 هزار و 334 غیرایرانی بالای 18 سال نوبت اول، 50 هزار و 21 نفر نوبت دوم و 928 نفر هر سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین 23 هزار و 520 شهروند غیرایرانی 12 تا 18 ساله برای اولین بار و از این تعداد 12 هزار و 705 نفر برای نوبت دوم واکسینه شدند.

شرایط دریافت واکسن سوم

هاشمی شهری با اشاره به شرایط دریافت نوبت سوم واکسن گفت: با حذف محدودیت سنی و حذف شرط نوبت اول و دوم واکسن از تمامی افراد بالای 18 سال که حداقل 3 ماه یکی از واکسن های برکت را واکسینه کرده اند. پیش از این، Sinofarm، Bharat، Astrazenka یا ما اسپوتنیک دریافت کردیم و از شما دعوت می کنیم که از نزدیکترین مرکز واکسیناسیون کووید-19 یا یکی از مکان های انتخاب شده برای تزریق واکسن دیدن کنید.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که پس از تزریق دوم پاستوکوک 28 روزه برای دومین بار واکسینه شده اند می توانند برای نوبت سوم واکسن اقدام کنند. ضمنا تمامی افرادی که یکی از واکسن های فایزر، مدرن یا جانسون اند جانسون را در خارج از کشور دریافت کرده اند نیز می توانند با ارائه کارت معتبر یکی از واکسن های موجود در سبد واکسیناسیون ما را به عنوان نوبت سوم دریافت کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در حال حاضر 16 مرکز تلفیقی واکسیناسیون و 13 مرکز غربالگری بیماری کووید-19 سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله گلشن، سیب و سوران، سراوان، تفتان، هش وجود دارد. ، میرجاوه و زاهدان.

وجود کلیه اقلام در سبد واکسن کشور

وی افزود: تمامی اقلام موجود در سبد واکسن کشور از جمله برکات، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا، اسپوتنیک و پاستوکوف در مراکز تلفیقی تزریق واکسن موجود است.

هاشمی شهری افزود: علاوه بر مراکز جامع واکسیناسیون، با توجه به پراکندگی شهر زاهدان و رفاه حال استان ها، امکان تزریق واکسن سینوفارم در 28 مرکز بهداشتی درمانی منتخب زاهدان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تلفیقی استان به عنوان بزرگترین مرکز تزریق واکسن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل تعمیرات و امکانات تا اطلاع ثانوی تعطیل است و به یاری خداوند تا پایان هفته جاری بازگشایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید