کووید 19 همچنان بر روی شانه های حاملان خوش شانس / واکسن ها و پروتکل های بهداشتی سوار می شود. بهترین سپر در برابر Omicron

ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793249

اگرچه رنگ تمام شهرهای کشور به آبی و زرد تغییر کرده است، اما این ویروس شرور همچنان بر دوش ناقلین است و شرایط را برای همه گیری کووید 19 فراهم کرده است، بدون شک واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین سپر است. علیه Omicron و دیگران. سویه های کرون

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ بر اساس رنگ بندی جدید، بیماری عروق کرونر کشور شرایط بهتری پیدا کرده است. همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در هفته منتهی به جمعه 26 آذر 1400 تعداد موارد مثبت جدید نسبت به هفته قبل از 130 مورد به 321 مورد کاهش یافت.

تعداد بستری های مثبت جدید با 8 نفر کاهش به 30 نفر و مرگ و میر با نتایج مثبت آزمایشگاهی با کاهش 5 نفر به 2 نفر کاهش یافت که با وجود کهولت سن و بیماری مزمن، سابقه دریافت واکسن تاج را نداشتند.

با این حال، تاج هنوز در کمین است و از یک سو شاهد شیوع گسترده آنفولانزا هستیم و از سوی دیگر زنگ خطر برای رشته جدید کووید به صدا درآمده است، نوعی که به گفته مقامات بهداشتی از قدرت انتقال بالاتری برخوردار است.

بله، اگرچه رنگ تمام شهرهای استان به آبی تغییر کرده است، اما شرایط اپیدمی کووید 19 همچنان شکننده است.

به گفته یکی از اعضای کمیته علمی ایالتی تاج، سرعت انتقال اومیکرون حداقل دو برابر سریع‌تر از دلتا است که علائمی مانند سرماخوردگی، تب خفیف، بدن درد و سرفه‌های خشک دارد که افراد ممکن است حتی آن را نداشته باشند. برو به دکتر برای.

بر اساس توصیه‌ها، علیرغم خوش‌بینی‌ها، باید واقع‌بین باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنیم و از آنجایی که از جهش‌های آتی در ویروس تاج‌خاک اطلاعی نداریم، به هیچ وجه نباید سپرهای رعایت را پایین بیاوریم.

بروز آنفولانزا در حال افزایش است

محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر با معضلی به نام تاج و آنفولانزا مواجه هستیم. موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است بنابراین به مردم توصیه می شود در صورت بروز علائم فوری به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

0e90d12b 3797 4ed3 835e e3958037a8a0 خبر خاکستری

تغییر به Omicron از طریق واکسیناسیون و پیروی از پروتکل های بهداشتی

وی گفت: مردم باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. موثر و تاثیرگذار.

هاشمی شهری تاکید کرد: با توجه به شیوع واریانت موسوم به Omicron در کشورهای همسایه، در صورت جدی نگرفتن سیاست های بهداشتی و مهمتر از همه سلامت تنفسی و عدم مشارکت جدی تر در برنامه واکسیناسیون، خطر ورود به مرحله بعدی وجود دارد. موج اپیدمی این کاملا جدی است.

سن افرادی که نوبت سوم واکسن کرون را دریافت می کنند به 18 سال کاهش دهید

وی با بیان اینکه در این راستا سن واجدین شرایط دریافت نوبت سوم واکسن کرون به 18 سال کاهش یافته است، ادامه داد: می توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن کرون اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن شب یلدا افزود: از مردم می خواهیم این مراسم را با مهمانان کمتر، وقت کمتر برگزار کنند و از دعوت از اقشار آسیب پذیر خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید