تحمیل محدودیت های جدید عروق کرونر و فراخوان جهانی برای دوزهای تقویت کننده

ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794120

گسترش سویه omicron منجر به محدودیت‌های جدید و درخواست جهانی برای دوزهای تزریقی واکسن کرونا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات سنگاپور سفرهای قرنطینه ای را به حالت تعلیق درآورده اند و استرالیا (چهارشنبه) در مورد نیاز واکسیناسیون تجدید نظر کرد، زیرا موارد رو به رشد ویروس میکرون تنها چند روز قبل از کریسمس مقامات را مجبور به اعمال محدودیت های جدید و سرعت بخشیدن کرد. دوز تزریق شده یادآور واکسن است.

دولت‌ها در سراسر جهان محدودیت‌های اجتماعی را تشدید کرده‌اند و از شهروندان خواسته‌اند تا واکسینه شوند، زیرا آمیکرون به عنوان سویه غالب ویروس در حال ظهور است و برنامه‌های بازگشایی در سال 2022 لغو شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه وعده انجام نیم میلیارد آزمایش رایگان کووید-۱۹ را داد و به یک چهارم آمریکایی‌های مسن که در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند هشدار داد.

در پاسخ به افزایش موارد، طرفین به دنبال کاهش فاصله زمانی بین دوز دوم واکسن و دوز تقویت کننده هستند. با این حال، به دلیل ترس از خستگی عمومی قرنطینه، هیچ تمایلی برای بازگرداندن محدودیت‌های شدید اعمال شده در زمان گسترش سویه دلتا در اوایل سال جاری وجود ندارد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، بودجه جدید واکسیناسیون کلینیک ها و داروخانه ها را اعلام کرد و از مقامات دولتی خواست تا صدها مرکز واکسیناسیون را برای تسریع در روند دوز بازگشایی کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید