بررسی نحوه تعویض سرمربی تیم ملی فوتبال توسط هیات مدیره/ سرنوشت اسکوچیچ به رای تاج بستگی دارد!


ساعت: 15:20
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895370

به نظر می رسد رئیس جدید فدراسیون فوتبال برای جایگزینی سرمربی تیم ملی فوتبال کار سختی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ همانطور که در بسیاری از رسانه ها و محافل ورزشی عنوان شده است، ساختمان فدراسیون فوتبال میزبان اولین جلسه اعضای جدید مدیریت فدراسیون فوتبال با سایر اعضای هیات رئیسه خواهد بود که به عنوان جلسه هیات رئیسه شناخته می شود. فدراسیون فوتبال

مهدی تاج، مهدی محمد نبی، منصور کنبرزاده و محمدرضا ساکت که در جلسه انتخابات 17 شهریورماه با اکثریت آراء اعضا به عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درآمدند، اولین جلسه را آغاز می کنند. هیأت رئیسه با اعضایی که قبلاً در فدراسیون بودند، بحث تیم ملی مهمترین موضوع است.

با تغییر رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس و پس‌زمینه اظهارنظرهای او درباره کارلوس کی‌روش، بی‌تردید موقعیت ضعیف و متزلزل دراگان اسکوچیچ بیش از هر زمان دیگری در خطر است و آن‌طور که از صحبت‌های حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال برمی‌آید. تیم مدیریتی جدید تاکنون با اسکوچیچ ملاقاتی نداشته است.

بنابراین بعید نیست که اولین و مهمترین دستور جلسه فردای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، بحث تعلیق یا ابقای دراگان اسکوچیچ و سپس ورود به فاز مذاکره جدی با گزینه های اصلی باشد. فدراسیون مشکلی که مهدی تاج و همکارانش معتقدند حل آن سخت نخواهد بود.

سیده شهر موسوی از مجموع 11 عضو هیات مدیره فدراسیون فوتبال هنوز وضعیت نامشخصی دارد اما 10 نفر دیگر در دسترس هستند. بنابراین تصمیم تغییر سرمربی تیم ملی در صورتی معتبر خواهد بود که بیش از نیمی از اعضای حاضر در جلسه شورای حاکمیتی فدراسیون فوتبال (بیش از 5 رای) به آن اعتقاد داشته باشند.

در صورت مساوی بودن تعداد آرا، طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، رای رئیس فدراسیون تعیین کننده خواهد بود. بنابراین در صورت مساوی 5 بر 5 آرا، تصمیم مهدی تاج در واقع نتیجه نهایی جلسه خواهد بود. تاریخ نشان می دهد که تفکرات تاج، نبی، ساکت و کنبرزاده بسیار شبیه به هم است و حضور یک رای از مجموع 6 نفر دیگر برای جانشینی اسکوچیچ کافی است.

از دیگر اعضای هیات مدیره، تنها سید میرشاد مجدی موضع قطعی خود را برای حفظ اسکوچیچ اعلام کرده و از تصمیم سایر اعضا اطلاع خاصی در دست نیست. تاج اگر بتواند نظر یک نفر از بین براتی، افشاریان، حیدری، رضایان و اوصولی را جلب کند، قطعا همکاری با اسکوچیچ را قطع خواهد کرد.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید