پیام مهم اقدام امنیتی در ایران برای رژیم صهیونیستی / هیچ کجای کشور به مذاکره بستگی ندارد


ساعت: 02:05
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817362

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با رادیو تهران گفت؛

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران وابسته به مذاکرات نیست، گفت: در جریان مذاکرات مذاکرات فنی انجام شد و همه چیز بر تصمیم سیاسی آمریکایی ها برای بازگشت به تعهدات متمرکز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: . هسته در بهترین حالت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در گفتگو با رادیو تهران درباره شعار سال گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال تاکید دارند تا مولفه های موثر قدرت در کشور رشد متعادلی داشته باشد و کشور بتواند پیشرفت بدون عوامل خارجی آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: اقتدار اقتصادی در کنار قدرت نظامی مولفه مهمی است و کشور را به سمت دیپلماسی موثر سوق می دهد و در این فضا کشور می تواند در دنیا و از نابسامانی های رنگی در دنیای قدرت صحبت موثری کند. امروز یک مانع وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید مبتنی بر دانش، اشتغال، گفت: هدف از این نامگذاری ایجاد تحول در زندگی مردم، افزایش درآمد سرانه در یک کشور است. «افزایش رفاه مردم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحقق شعار سال در سازمان انرژی اتمی و توجه به نقش شرکت های جوان و دانش بنیان در صنعت هسته ای خاطرنشان کرد: فناوری هسته ای یکی از فناوری های اصلی است که نقش مهمی در توسعه فن آوری های جدید و صنایع جدید. برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مراسم روز ملی فناوری هسته ای در سال جدید به گونه ای صورت گرفته است که بتوان آن را نقطه عطفی در رویکرد آینده دانست و آثار همه جانبه فناوری هسته ای را در سایر حوزه ها و صنعت معرفی کرد.

اسلامی افزود: با رونمایی از سند توسعه و برنامه راهبردی سازمان انرژی اتمی در روز ملی فناوری هسته ای، هدف گسترده ای برای آینده خواهیم داشت و از ظرفیت صنعت هسته ای به بهترین شکل ممکن استفاده می شود. “

وی در خصوص اهداف سند توسعه و برنامه راهبردی صنعت هسته ای گفت: این سند دو جنبه دارد اول اینکه در این سند با جامعه و کشور درگیر هستیم و دوم اینکه افراد با اندازه های مختلف و کاربرد گسترده دارند. بر خلاف آنچه استکبار و صهیونیست ها به دنیا القا می کنند و با تهمت زدن به کشور می کوشند از پیشرفت ما در حوزه هسته ای جلوگیری کنند.

معاون رئیس جمهور در خصوص خنثی سازی عملیات خرابکارانه مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) گفت: این اقدام پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی داشت و هوشیاری سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران در برابر هرگونه تهدیدی است. “

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه روند مذاکرات و اظهارنظرهای دوگانه مقامات آمریکایی، گفت: ایران وابسته به مذاکرات نیست و هیچ کجا کشور وابسته به مذاکرات هسته ای نیست بله، ما برنامه ها را طبق مقررات خود انجام دهد.

وی ادامه داد: در جریان مذاکرات مذاکرات فنی انجام شد و همه چیز بر تصمیم سیاسی آمریکا برای بازگشت به تعهد خود متمرکز است. بحث بازگشت به تعهداتمان برای کشورمان نمی تواند باشد. طرف دیگر مذاکرات تعهداتی داشت و ایران هم تعهداتی داشت کاملا به تعهدات خود عمل کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده اند و این دو اقدام متقابل است ما موافقیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید