سازمان بهداشت جهانی: اپیدمی تاج در هیچ کجای جهان پایان ندارد

سازمان بهداشت جهانی: اپیدمی تاج در هیچ کجای جهان پایان ندارد

روز جدید : سازمان جهانی بهداشت گفته است که در هیچ کجای دنیا شاهد پایان اپیدمی تاج نیستیم.

در حالی که در فرانسه، آلمان و برزیل شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان هستیم، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که اپیدمی ها در هیچ کجای دنیا پایان نمی یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) هشدار می‌دهد که سویه بسیار مسری Omicron بدون کاهش در سراسر جهان گسترش یافته است و برخی از دولت‌ها را مجبور کرده تا ضمن تسریع در تولید واکسن‌های تقویت‌کننده واکسن، اقدامات جدیدی انجام دهند. اروپا در مرکز شیوع های هشدار دهنده جدید قرار دارد، به طوری که تعداد موارد ابتلا در آلمان به بیش از 100000 افزایش یافته است و فرانسه نیز در روز سه شنبه نزدیک به نیم میلیون نفر را گزارش کرده است.

تادروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، روز سه‌شنبه در مقر این سازمان در ژنو به خبرنگاران گفت: «این همه‌گیری تمام نشده است».

رئیس بهداشت سازمان ملل متحد هشدار داد که Omicrons را نباید به عنوان یک سویه خفیف دست کم گرفت و گفت: سویه غالب کووید 19 به گسترش بیماری های جدید از آمریکای لاتین به شرق آسیا ادامه می دهد.

دکتر آدهانوم هشدار داد: “ممکن است آمیکرون به طور متوسط ​​کمتر از دلتا باشد، اما این واقعیت که یک سویه سبک است به وضوح گمراه کننده است.”

دیدگاهتان را بنویسید