سازمان بهداشت جهانی نسبت به یک اپیدمی بی سابقه تاج در اروپا هشدار داد

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801909

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) به رهبران جهان هشدار داده است که همه گیری تاج “به هیچ وجه تمام نشده است”.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، آدهانوم گابریسوس، گفت: جهان باید مراقب باشد تا بپذیرد که گونه جدیدی از تاج به نام omicron به طور قابل توجهی خفیف‌تر است و خطر ابتلا به ویروس را از بین می‌برد.

این هشدار زمانی مطرح می شود که کشورهای اروپایی رکورد جدیدی را از نظر تعداد موارد ثبت کردند. از جمله فرانسه که روز سه شنبه نزدیک به نیم میلیون مورد جدید را گزارش کرد.

آدهانوم در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو به خبرنگاران گفت که سویه آمیکرون منجر به 18 میلیون مورد جدید در سراسر جهان در هفته گذشته شده است.

او گفت: «در حالی که این ممکن است به طور کلی کمتر خطرناک باشد، داستانی که باعث یک بیماری جزئی می شود، گمراه کننده است. اشتباه نکنید، آمیکرون باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ می شود و حتی در موارد خفیف تر مانند سیل، مراکز درمانی را تحت الشعاع قرار می دهد.

او به رهبران جهان هشدار داد که با رشد باورنکردنی امیکرون ها در جهان، احتمال ظهور گونه های جدید وجود دارد، بنابراین نظارت و ارزیابی همچنان حیاتی است.

وی افزود: من به ویژه نگران بسیاری از کشورهایی هستم که نرخ واکسیناسیون در آنها پایین است، زیرا خطر ابتلا به بیماری و مرگ در کسانی که واکسینه نشده اند چندین برابر افزایش می یابد.

مایک رایان، مدیر مدیریت اورژانس در سازمان بهداشت جهانی، همچنین گفت که سطوح بالاتر انتقال آمیکرون احتمالاً بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش می دهد، به ویژه در کشورهایی که افراد کمتر واکسینه می شوند.

به گزارش بی بی سی، وی گفت: افزایش تصاعدی موارد، صرف نظر از شدت سویه های فردی، ناگزیر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ منجر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید