شبکه بهداشت و درمان نسبت به شیوع سرخک در کهگیلویه هشدار داد


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823175

منصور تقوی مفرد نسبت به شدت بیماری سرخک و شیوع روزافزون این بیماری در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; منصور تقوی مفرد رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با هشدار نسبت به بیماری سرخک گفت: در تماس با فرد مبتلا بیش از 90 درصد افراد ناامن به این بیماری مبتلا می شوند.

منصور تقوی مفرد با اشاره به شیوع این بیماری در افغانستان افزود: با توجه به مشکلات سیاسی افغانستان و مهاجرت تعداد زیادی از اتباع افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آنها در نقاط و شهرهای مختلف، اقدامات لازم برای مقابله با آن یک بیماری است. “

وی افزود: پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری و راه های مقابله با آن از جمله واکسیناسیون و اطلاع رسانی در دستور کار تمامی مراکز بهداشتی درمانی قرار دارد.

تقوی مفرد گفت: لازم است مردم برای ردیابی، پایش و شناسایی اتباع خارجی ورودی به شهرستان با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند و محل سکونت آنها را شناسایی کنند تا به مرکز بهداشت واکسیناسیون سرخک شهرستان معرفی شوند.

وی افزود: شهروندان 7 تا 35 ساله افغانستانی مقیم این شهر باید اقدامات قانونی لازم را برای دریافت حداقل یک دوز واکسن سرخک انجام دهند.

تقوی با اشاره به یک مورد مشکوک به سرخک در منطقه دیشموک افزود: هنوز پاسخ نمونه این فرد از آزمایشگاه مرجع دریافت نشده است.

وی گفت: مردم می توانند برای تهیه واکسن سرخک کودکان هفت ساله به بالا به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان، تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد و چشم درد را از جمله علائم این بیماری عنوان کرد و افزود: این عفونت دارای مراحلی است که در بازه زمانی 2 تا 3 هفته رخ می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید