جوخار، رئیس کمیته امور داخلی: مجلس بر موضوع دانشجویان ممنوع الخروج نظارتی ندارد/ هرکس از افسران شکایت دارد به دادگاه نظامی مراجعه کند.

جوخار، رئیس کمیته امور داخلی: مجلس بر موضوع دانشجویان ممنوع الخروج نظارتی ندارد/ هرکس از افسران شکایت دارد به دادگاه نظامی مراجعه کند.

روز جدید محمدصالح جوکار، رئیس کمیته و شوراهای امور داخلی کشور در خصوص موضوع دانشجویان ممنوع الخروج گفت: این موارد در صلاحیت کمیته انضباطی دانشگاه است و دلیلی ندارد که هیچ فردی از مجلس در این کار دخالت کند، چرا که آنها مقررات داخلی دارند و خودشان تصمیم می گیرند. وی همچنین گفت: اگر فردی از مأموران شکایتی داشته باشد می تواند شکایت خود را در دادگاه نظامی مطرح کند.

رئیس کمیسیون داخلی کشور گفت: پرونده معترضان در حال رسیدگی است و طرف مقابل رسیدگی به پرونده ها را آغاز نکرده است، زیرا احتمالا شکایتی مطرح نشده است اما در قانون داریم که هرکسی می تواند شکایت کند. شکایت از قوه قضائیه و دستگاه قضایی

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون و شوراهای امور داخلی کشور در پاسخ به این سوال که «در هفته‌های اخیر روند برگزاری دادگاه معترضان و شورشیان در حوادث دو ماه گذشته آغاز شده است، اما همچنان ادامه دارد. خبری از محاکمه نیروهایی که ممکن است سهل انگاری کرده باشند، نیست.» گفت: ببینید در رسیدگی به تخلفات تفاوتی وجود ندارد، برخی از شکایات به ضابطین است و اگر فردی شکایتی داشته باشد قوه قضائیه آنها را ارسال می کند. ضابطین و آنها به پرونده رسیدگی می کنند.

وی ادامه داد: در نتیجه اگر فردی از مأموران شکایتی داشته باشد می تواند در دادگاه های نظامی شکایت کند.

نماینده مردم یزد افزود: برخی از شهروندانی که در این موارد مجروح و آسیب دیده اند به عنوان مثال مغازه یا خودروی آنها به آتش کشیده شده است نیز باید نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند. ابتدا باید به وزارت کشور و مراجع ذیربط مراجعه و خسارت را اعلام کنند تا خسارت بررسی و پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: پرونده معترضان در حال انجام است و روی طرف مقابل کار نمی شود، به همین دلیل شکایت صورت نگرفته است، اما در قانون داریم که هرکسی می تواند از قوه قضائیه و دستگاه قضایی شکایت کند. سیستم آن را مدیریت خواهد کرد.

رئیس کمیته امور داخلی کشور و شوراها همچنین در رابطه با پیگیری مجلس در خصوص موضوع ممنوع الخروجی گفت: این موارد در صلاحیت کمیته انضباطی دانشگاه است و دلیلی ندارد. هر کس از مجلس در این کار دخالت کند چون قوانین داخلی دارد، آنها تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: دانشگاه فضای متفاوتی دارد و هیچکس از بیرون نمی‌تواند به آنجا برود و در مورد محیط دانشگاه تصمیم‌گیری کند. همه قوانین و مقررات برای رسیدگی به چنین موضوعاتی در آیین‌نامه دانشگاه وضع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید