امروز مبارزه با یکجانبه گرایی آمریکا امری قطعی و ضروری است


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898766

شهردار تهران در دیدار با سفیر چین گفت: امروز مبارزه با یکجانبه گرایی آمریکا و آثار نامطلوب آن در سراسر جهان که گریبانگیر ایران و چین است، موضوعی قطعی و ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی در ساختمان شهرداری پایتخت پذیرای سفیر چین شد و در این دیدار پیرامون مسائل مشترک بین شهرهای چین و تهران بحث و تبادل نظر شد.

«چانگ هوآ» سفیر چین در ایران ضمن معرفی تهران به عنوان شهری زیبا و تاریخی گفت: از آنجایی که چند سالی است در تهران زندگی می کنم احساس می کنم شهروند تهران هستم. در سال 2014 شهر پکن با تهران روابط دوستانه برقرار کرد و از آن زمان روابط دوستانه ای بین این دو شهر برقرار شد. همچنین در سال 2020 و پس از بحران کرونا، تهران نقشه برداری تصویری را برای چین در برج آزادی معرفی کرد. همچنین دولت های ایران و چین در موضوع کرونا از یکدیگر حمایت کردند.

وی افزود: چند روز پیش سمیناری در شورای دوستی چین و ایران با حضور شهرداری برگزار شد که در آن پیشنهاداتی برای همکاری و دوستی دو شهر پکن و تهران ارائه شد.

سفیر چین با بیان اینکه تهران از ظرفیت های گردشگری بالایی برخوردار است، یادآور شد: علاوه بر روابط تهران با برخی شهرهای چین از نظر گردشگری، تجاری و اقتصادی، علاقمندیم این روابط را در زمینه های فرهنگی و غیره بیشتر گسترش دهیم. وظایف من به عنوان سفیر توسعه همکاری های دوجانبه است. در سال های گذشته همکاری ها و تعاملات دوستانه ای بین ایران و شهرهای چین وجود داشته است و طی ماه های آینده یک ایرلاین از چین به تهران توسط یک شرکت چینی فعال خواهد شد.

در ادامه علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این نشست گفت: خوشحالیم که در خدمت سفیر چین و به قول خودشان یک شهروند عزیز تهرانی هستیم، امیدواریم این دیدار برگزار شود. اساس همکاری مشترک بین ما. امروز مبارزه با یکجانبه گرایی آمریکا و آثار نامطلوب آن در سراسر جهان که گریبانگیر ایران و چین است امری قطعی و ضروری است.

وی افزود: ایران با تمدن کهن و عمق استراتژیک خود نفوذ زیادی دارد و چین نیز در جهان نفوذ زیادی دارد بنابراین به نظر می رسد این تعامل ممکن است تاثیر مستقیمی بر آینده هر دو کشور داشته باشد. چین و ایران برای آینده خود نقشه راه دارند و در آن نقشه نقاط مشترکی وجود دارد که بر اساس آن می توان این ارتباط و تعامل را به بهترین نحو برقرار کرد.

با ارزیابی مواضع دو کشور در موضوعاتی مانند موضوع هسته‌ای ایران و موضوع چین متحد، همکاری تهران با شهرهای چین از جمله پکن، شانگهای، گوانگجو در زمینه‌های گردشگری، خدمات شهری، حمل‌ونقل و پسماند و… ارتباط عملی بین شهرهای دو طرف از دیگر محورهای این دیدار بود

دیدگاهتان را بنویسید