اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر فشار و یکجانبه گرایی آمریکا قرار گیرد

زمان: 14:10
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778891

رئیس جمهور با دریافت استوارنامه سفیر جدید فنلاند در ایران ، کاری کهیلوتو ، گفت: امیدواریم در طول ماموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان بین دو کشور باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور کشورمان ، امروز (دوشنبه ، 23 نوامبر) ، ضمن دریافت اعتبارنامه سفیر جدید فنلاند در ایران ، کاری کهیلوتو ، گفت: “امیدواریم در طول ماموریت خود شاهد روابط خوب و درخشان بین دو کشور باشیم. . .

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیش بروند و از سیاست های توسعه طلبانه آمریکا جدا شوند زیرا یکجانبه گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پایبندی اروپا به تعهدات خود در قبال ایران، خطاب به سفیر جدید فنلاند گفت: امیدواریم در آستانه نودمین سالگرد روابط دو کشور و طی یک مأموریت شاهد گسترش روابط ایران و فنلاند باشیم. . “

کاری کهیلوتو ، سفیر جدید فنلاند در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: روابط دیپلماتیک دو کشور همیشه خوب بوده است و در دسامبر سال جاری این روابط 90 ساله می شود.

سفیر جدید فنلاند ایران را به عنوان یکی از بازیگران کلیدی منطقه معرفی کرد و تمایل خود را برای همکاری با ایران در حل مسائل منطقه ای مانند افغانستان ابراز کرد. وی گفت: “فنلاند در گذشته سرمایه گذاری های خوبی در ایران داشته است و ما می خواهیم در حال حاضر به آن سطح روابط بازگردیم.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید