مردم جمهوری اسلامی را جزئی از اعتقادات دینی خود می دانند/ دموکراسی به دست آمده در انقلاب اسلامی امری ضروری است


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843924

قندباشی گفت: جمهوریت به معنای مردم است و نقش مردم در حکومت که اسلام و قرآن آن را مشخص می کند نیز بسیار روشن است و ما آن را از اسلام گرفته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قندباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با صبح زاگرس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایشان لقب قرآنی را ذکر کردند. سیستم.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری این بود که سخنان امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب و تداوم آن و همچنین در پایان آن یک حرکت قرآنی و یکی از مهم ترین سخنان ایشان است. نتیجه این انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، این حرکت ها قرآنی و بر اساس قرآن است.

این کارشناس سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری وقتی به کلمه جمهوری اسلامی رسیدند گفتند ما جمهوریت را از غرب وام نگرفته ایم، زیرا برخی از دست اندرکاران گاهی اشاره می کنند که ما جمهوریت را گرفته ایم. از اروپایی ها

وی ادامه داد: رهبرانقلاب به سخنان سال گذشته خود استناد کردند و با موارد روشن ثابت کردند که جمهوریت یعنی برخورد با مردم و مردم در عرصه های مختلف حکومتی نقش دارند و حکومت را از اسلام و قرآن گرفته ایم. نه از غرب، لذا برخی متفکران فکر می کنند ما اسلام را از ایران گرفتیم و جمهوریت را از غرب گرفتیم و یک نظام ترکیبی ایجاد کردیم که اینطور نیست.

قنادباشی گفت: جمهوری به معنای مردم است و نقش مردم در حکومت که اسلام و قرآن آن را مشخص می کند، بسیار روشن است و ما این را از اسلام گرفته ایم، یعنی نظامی که در ایران مستقر است، مبتنی است. در آن.”

وی گفت: این بدان معناست که جمهوری اسلامی نظامی است که نه شرقی است و نه غربی و اصلاً کلمه نه شرقی و نه غربی قبل از اینکه در سیاست خارجی به کار رود، شعار مردم بوده و برای مردم بوده است. فرض کنید ما یک حکومت داریم، «ما می خواهیم نه شرقی باشد و نه غربی، بلکه جمهوری اسلامی باشد.

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم به کارنامه این جمهوری اشاره کردند و گفتند که می بینیم فاصله جمهوری های دوران امام خمینی (ره) با جمهوری اسلامی با جمهوری های دیگر متفاوت است. مثلاً در امتناع از اشغال فلسطین. زیرا ما هرگز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید