اعتقادات دینی مردم پشتوانه انقلاب/ امنیت مهمترین دستاورد نظام است


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809581

حجت الاسلام مهدی تقوی گفت: اولین پشتوانه انقلاب اسلامی ایران، اعتقادات دینی بود که در وجود امام خمینی (ره)، مردم و دست اندرکاران آن انقلاب وجود داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی تقوی رئیس حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان در گفتگو با خبرنگار عصرترک در شیروان گفت: پیروز شده اند و با این اعتقادات مردم توانسته اند به برکت انقلاب عمر خود را به 43 سال برسانند.

حجت الاسلام تکوی با اشاره به اینکه دشمن به این باور رسیده بود که پیروزی انقلاب بر اساس اعتقادات دینی مردم بوده است، گفت: به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده و برنامه هایشان همیشه بر آب بوده است.

وزیر یکی دیگر از لحظات مهم پیروزی انقلاب را نصرت الهی خواند و گفت: طبق آیات قرآن کریم وقتی تنها به خدا توکل کند بس است، مردم نیز به این نتیجه رسیدند که پهلوی حکومت فاسد است و باید حکومتی باشد.» الهی به رهبری امام (ره) به جای ایشان.

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان گفت: نقش امام خمینی (ره) در شکل‌دهی انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم است، چرا که انقلاب‌هایی در کشورهای دیگر رخ داده است، اما به دلیل نبود رهبری مانند امام (ره) او نمی تواند.

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: اعتقادات حضرت امام (ره) و نقش بی بدیل رهبری و حرکت مردم در این مسیر و پیگیری ایشان منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تبدیل شدن به خاری در چشم دشمنان شد.

وی گفت: همچنین پس از امام خمینی (ره) این بار نیز وجود رهبری شایسته به عنوان ولی فقیه ادامه یافت و در روزهای سختی که کشور داشت و همه فشارها و تهدیدها، رهبری ایشان کل معادله را بر هم خواهند زد. جهان.” به چراغی برای حرکت مردم تبدیل می شود.

این مسئول با بیان اینکه امروز مردم دشمنان نظام و انقلاب را به خوبی می شناسند، افزود: آمریکا در جنگ های مستقیم و غیرمستقیم در عرصه های مختلف در صدد براندازی انقلاب و نظام است اما با شناخت مردم از استکبار جهانی دشمن و نقشه هایش شکست خورده است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت یک کشور با مولفه های مختلفی سنجیده می شود، افزود: مولفه نظامی یکی از مهم ترین مولفه هاست که در دوران پهلوی و حتی اوایل انقلاب ایران هیچ مرجعی در این زمینه نداشت و حتی در اوایل انقلاب ایران از خارج وارد می کرد. ایران اکنون با بودجه نظامی کم 12 تا 16 میلیارد دلار در مقابل کشورهایی با بودجه 800 میلیارد دلاری یکی از ابرقدرت های جهان است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که حدود 20 سال پیش و پس از حمله آمریکا به افغانستان، آمریکا تصمیم به حمله به ایران گرفت، اما رزمایش های مختلفی که به عنوان رزمایش هزاره در سال 2002 شناخته می شود، هزینه های زیادی برای کشور در پی داشت. اما بر اساس برآوردهای آنها در روزهای اول جنگ، حدود 20 هزار نفر از نیروهایشان تلف شدند، بنابراین تصمیم آنها برای شروع جنگ لغو شد.

حجت الاسلام تقوی گفت: اینها اسناد محرمانه ای بود که 15 سال بعد از این رزمایش ها فاش شد.

وی خاطرنشان کرد: در حمله ایران به عین الاسد، یک پادگان نظامی آمریکا با موشک منهدم شد، در حالی که طی 70 سال گذشته هیچکس جرات حمله به آمریکا را نداشته و از آن زمان تاکنون آمریکا مرتکب اشتباه نشده است.
این مقام مسئول مولفه دوم اقتدار یک کشور را امنیت کشور خواند و گفت: این که در ناامن ترین منطقه جهان، ایران امن ترین کشور جهان است، دستاورد ویژه ای است.

وی یادآور شد: در انقلاب های مختلف از جمله صربستان، گرجستان، اوکراین، قرقیزستان تنها کشوری که جان سالم به در برده است ایران است که تداوم خون شهدا و قهرمانانی را مدیون آن هستیم که پس از پیروزی انقلاب تسلیم نشدند. “

حجت الاسلام تقوی عزت ملت ایران را از دیگر مولفه های صلابت کشور عنوان کرد و گفت: این ویژگی در اعتبار بین المللی ایران نقش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این، ایران قبل از انقلاب جزو بی سوادترین مردم دنیا بود، اما اکنون 2 درصد از تولیدات علمی دنیا متعلق به ایران است و امروز در خاورمیانه به جایگاهی رسیده ایم که 33 درصد علم را در اختیار داریم. تولید در منطقه کشور است.

وی افزود: با همه تحریم های اعمال شده علیه کشور و همچنین شروع جنگ هشت ساله علیه ایران، مردم مقاومت کردند و انقلاب به 43 سال رسید و این در حالی است که یک تحلیلگر روسی پیشنهاد می کند تحریم ها علیه ایران تحمل روسیه را ندارد. .

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران در مولفه هایی مانند علم، نظامی و پزشکی پیشرفت های زیادی داشته است، گفت: بسیاری از این افراد قبلاً در مسیر تفکر غربی حرکت کرده بودند اما موفقیتی حاصل نشده بود.

حجت الاسلام تقوی گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگ و جمعیت به آن جایگاهی که برای کشور مطلوب بود نرسیده ایم اما قطعاً قابل مقایسه با زمان شاه نیست.

رئیس حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان با بیان اینکه مردم در ادامه راه انقلاب نقش داشته اند، گفت: خلق شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت تمام اقتدار علمی و عظمت دانشمندان هسته ای کشور در اختیار دشمن قرار گرفت و در حالی که آمریکا در ایام برجام کشور را تحریم کرد، حکومتی انقلابی و معتقد به نصرت الهی و تکیه بر آن. خداوند وارد گود شد و در مقابل استکبار جهانی محکم می ایستد و با التماس های دشمن برای برجام وارد میدان می شود.

این مسئول افزود: مسئول باید روحیه جهادی داشته باشد و بداند که این نظام حاصل خون هزاران شهید است و امیدوار است با روی کار آمدن این دولت حرکت مبارکی در کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/ درست در بین

دیدگاهتان را بنویسید