برگزاری سمینارهای تخصصی توسط ستاد انسجام دینی در سیستان و بلوچستان / وحدت اسلامی مهمترین دستاورد این دوره ها


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839042

سمینارهای تخصصی به همت سرویس انسجام ادیان دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان به منظور اتحاد اقوام و مذاهب و جلوگیری از گسترش تفرقه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدرضا طاهری، رئیس دفتر همگرایی مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصر هامون گفت:

وی افزود: البته لازم به ذکر است که نهادهای دیگری مانند نمایندگی های خدمات مدیریتی اعم از داخل و خارج دانشگاه یا معاونت های فرهنگی دانشگاه ها یا سایر ارگان ها در فعالیت های تقریبی و مشابه با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته اند. به گرمی استقبال کرد

این مسئول ادامه داد: برگزاری کارگاه های تخصصی یکی از مهمترین فعالیت های انسجام در استان است. معمولاً از اندیشمندان و اساتید کشور برای برگزاری چنین کارگاه هایی دعوت می شود. اخیراً از 20 تا 23 اردیبهشت 1401 چندین کارگاه در زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار برگزار شد که واقعاً مورد استقبال اساتید قرار گرفت.

طاهری افزود: البته پیش از این نیز سمینارهای مشابهی در استان برگزار شده بود، اما رویکرد سمینارهایی که اخیرا برگزار شده و در آینده در شهرهای دیگر استان نیز برگزار خواهد شد، علمی و دانشگاهی یعنی اساتید است. در فضای علمی بحث کنید.»

وی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته از علما بیشتر استفاده می شد اما این اواخر از اساتیدی که تحصیلات آکادمیک در زمینه تقریب مذاهب دارند استفاده می شود.

رئیس دفتر همگرایی مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان، دیدگاه این سمینارها را علمی دانست.

طاهری اذعان داشت: به نظر من تأثیر این گونه سمینارها در صورت ادامه و تأثیر آن در وحدت اسلامی بسیار زیاد است.

وی در خصوص فلسفه برگزاری این سمینارها گفت: تفاهم متقابل و اتحاد و دوستی اقوام و مذاهب برای جلوگیری از ترویج تفرقه و سوء استفاده در حوزه های مذهبی از جمله فلسفه برگزاری این گونه سمینارها است.

رئیس دفتر همگرایی مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید