اعلام سمینارهای فیلم فجر و نشست های تخصصی

ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794596

مدیر برنامه های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر از ایجاد 30 سمپوزیوم و کارگاه و سمینار تخصصی در سالن اصلی جشنواره و 10 نشست تخصصی فیلم در دانشگاه ها از 12 تا 22 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش راه دانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، سعید الهی مدیر برنامه های فرهنگی جشنواره در تشریح برنامه در این بخش گفت: بدون شک چهره یک رویداد معتبر و مهم مانند فیلم سینمایی است. جشنواره فجر به ویژه در موضوعات علمی و پژوهشی و با تصمیم‌گیری در حوزه گفتمانی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مبتنی بر ابزارهای هنری مانند سینما، نسبت به سال‌های گذشته تغییر چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: با کمک رئیس سازمان سینمایی و دکتر نقش زاده دبیر جشنواره امسال این رویداد در دو بخش فرهنگی و مسابقه ای برگزار می شود. در محل اصلی جشنواره

الهی در این خصوص اعلام کرد: در روزهای اخیر اولین جلسه شورای علمی و هماهنگی برنامه های فرهنگی چهلمین جشنواره با حضور برخی از روسای جمهور و نمایندگان دانشگاه ها و مراکز آموزشی سینمایی و همچنین دبیر جشنواره برگزار شد. و کارشناسان برنامه ستاد برگزاری جشنواره کلیه پیشنهادات مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر برنامه های فرهنگی جشنواره چهلم در ادامه سخنان خود بیان کرد: در طول جشنواره علاوه بر نمایش فیلم هایی از بخش مسابقه، ده نفر همفکر با عنوان «10 شب با اندیشمندان» با حضور اساتید صاحب نام دانشگاه حضور خواهند داشت. انقلاب اسلامی به بررسی رابطه سینما با موضوعات کلان راهبردی و برخی از موضوعات تخصصی فرهنگی می پردازد.

وی همچنین گفت: نمایش 6 فیلم از گنجینه تاریخ سینمای ایران و برگزاری جلسات پژوهشی با رویکردی نوین در شناسایی و تحقیق مولفه های فنی آثار مذکور با بیان دیدگاه های تخصصی کارشناسان یا کارگردانان و سایر کارگردانان سینما از جمله برنامه های فرهنگی است. چهلمین جشنواره است.

این کارشناس سینما و رسانه به مناسبت نکوداشت 4 کارگردان فقید سال گذشته که با کار خود، الگوسازی حرفه ای برای نسل های مختلف سینمادوستان، آثار ارزشمندی خلق کردند و از خود به جای گذاشتند، گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره، تلاش شد تا در نشست های بسیار تخصصی، تاثیر این افراد در عرصه های مختلف سینمای ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از حامیان و همکارانشان برای تبیین جنبه های فنی و فنی این شخصیت های ماندگار استفاده شود.

الهی برگزاری 10 نشست تخصصی و سمینار با موضوعات علمی و جدید مورد علاقه سینماگران به ویژه دانشجویان سینما را از دیگر برنامه های فرهنگی جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کرد و گفت: در این بخش با حضور کارگردانان و مدرسین صاحب نام تاکید شد. دانشگاه با هم تشکیل می شود، شرکت کنندگان می توانند از نظرات و بحث های مهمانان دعوت شده برای ارتقای حرفه ای خود و ارتقای اطلاعات و دانش خود استفاده کنند.

مدیر برنامه های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: همزمان با برنامه های یاد شده با همکاری و مشارکت 4 دانشگاه معتبر و مرکز مطالعات راهبردی تهران بالغ بر 10 نشست تخصصی با موضوعات جدید و روز برگزار شد. برگزار شد. برنامه ریزی شده است در عمل در این مراکز برگزار می شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 باخمن 1400 برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید