پیگیری استقلال مالی قوه قضائیه امری مشروع و ضروری است

ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805224

معاون اول قوه قضائیه گفت: پیگیری استقلال مالی و ساماندهی جذب کارکنان اداری و ساماندهی قوه قضائیه در قانون برنامه هفتم ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه، جلسه هماهنگی معاونت قضایی و وزیر دادگستری جهت نظارت و برنامه ریزی توسعه بخش های مرتبط در برنامه هفتم و قانون سیاست های کلی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و مشارکت معاونت های راهبردی و مالی و کمکی، منابع انسانی و فرهنگی، حقوقی و مجلس و وزیر دادگستری تشکیل شد.

معاون اول قوه قضائیه در این جلسه با اعلام ابلاغ آتی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس و درج مواد قانونی مناسب در لایحه برنامه هفتم توسعه، مشکلات پیش آمده برطرف شود. قوه قضاییه به شدت متضرر خواهد شد. سازمان مالی، پرسنلی و اداری لغو شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق گفت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های قوه قضائیه و همچنین در احکام انتصاب رؤسای قوه‌ی قضائیه، اصول مشترکی را بیان کرده‌اند که بیانگر یک روشن و واضح است. نگاه همه جانبه به قوه قضائیه، موضع آن.

معاون اول قاضی از تمامی معاونان حاضر در جلسه خواست با همکاری وزیر دادگستری ادامه و تکمیل کار لایحه قانون برنامه هفتم توسعه با رویکرد حل مشکلات اصلی قوه قضاییه را ادامه دهند. وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات بعدی در خصوص مسائل مالی، معیشتی و اداری قوه قضائیه، ابراز امیدواری کرد که مشکلات قوه قضائیه در چارچوب مفاد برنامه هفتم توسعه مرتفع شود.

رحیمی وزیر دادگستری همچنین بر عزم جدی وزارت دادگستری برای همکاری با معاونان ذیربط در قوه قضائیه و تلاش برای حل مشکلات قوه قضائیه در مجلس و دولت تاکید کرد.

پس از پایان جلسه، هر یک از معاونان قوه قضائیه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و با تاکید بر اینکه استقلال مالی و اداری قوه قضائیه یکی از موضوعات مهم، ضروری و اولویت دار قوه قضائیه است، گزارشی از اقدامات خود تا کنون اعلام آمادگی کردند. برای کار با همدیگر.

در پایان جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی معاونت راهبردی متشکل از نمایندگان تمامی دستگاه ها و وزارت دادگستری هر دو هفته یک بار تشکیل و معاونت راهبردی هر ماه گزارش پیشرفت کار را ارائه کند. قوه قضاییه باید هر دو ماه یکبار تشکیل شود تا به نتیجه نهایی برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید