هرگز برای اصلاحات فرش قرمز پهن نکردند / به دلیل محدودیت ها و فشارها نمی توانیم عقب نشینی کنیم / 90 دقیقه منتظر تصمیم گیری نیستیم

هرگز برای اصلاحات فرش قرمز پهن نکردند / به دلیل محدودیت ها و فشارها نمی توانیم عقب نشینی کنیم / 90 دقیقه منتظر تصمیم گیری نیستیم

روز جدید رئیس بنیاد نادژدا ایران با بیان اینکه به دلیل محدودیت ها و فشارها امکان عقب نشینی وجود ندارد و ناظر به وخامت اوضاع کشور است، خواستار بازگشت همه نیروهای وفادار به آرمان های انقلاب 57 به اخوان از کشور است. آغاز انقلاب با حفظ وحدت و وحدت و با معیار قرار دادن قانون اساسی و حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از مداخله خارجی.

محمدرضا عارف در نشست جمعی از نمایندگان مجلس دهم با ابراز نگرانی از انحطاط اخلاقیات در جامعه، ایام سوگواری آتی سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت. ع) و بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) بر اساس اخلاق بوده است. در شرایط خاص کشور آمده است: اداره یک جامعه مستلزم حکمرانی خوب است و اساس حکمرانی خوب حاکمیت قانون و عدالت در آن جامعه است.

ما در اجرای عدالت ضعف های زیادی داریم

وی در همین زمینه ادامه داد: باید بپذیریم که در جامعه ما ضعف های زیادی در اجرای عدالت داریم و به همین دلیل تا رسیدن به همکاری مطلوب فاصله نسبتا زیادی داریم و قطعا با همکاری ضعیف همه مردم این جامعه به عنوان مسئول، حتی افراد غیرمسئول نیز متضرر خواهند شد

این حق مردم ایران نیست که برای رفع اساسی ترین نیازهای خود مشکل و ناراحتی داشته باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه همه باید از تجربیات تاریخی درس بگیریم و مردم را از بهبود وضعیت جامعه دلسرد نکنیم، خاطرنشان کرد: حق مردم شریف، نجیب و صبور ایران نیست که به سبک کنونی زندگی کنند. با مشکلات به وفور زندگی کنید، حق این مردم نیست که برای تامین نیازهای اولیه خود دچار مشکل و ناراحتی شوند، حق مردم فرهیخته ایران نیست که به دلیل کثرت در کوچه و خیابان با هم سر و کله بزنند. تنگناها و شرایط سخت زندگی.

نمی توان به دلیل محدودیت ها و فشارها عقب نشینی کرد و شاهد وخامت اوضاع کشور بود.

وی حضور در صحنه و پرهیز از خودسری را وظیفه نیروهای اصیل انقلاب دانست و گفت: جریان اصلاحات همواره با محدودیت های زیادی مواجه بوده و هیچ گاه فرش قرمزی برای این جریان پهن نکرده اند، اما نمی شود چرا که از محدودیت ها و فشارها عقب نشینی کرد و اوضاع کشور را به وخامت دید.

ما نود دقیقه منتظر تصمیم گیری در مورد جریان اصلاحات نخواهیم بود

رئیس بنیاد نادژدا ایران به برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم وحدت و عدم هماهنگی در جریان اصلاحات اشاره کرد و با بیان اینکه من منکر برخی مشکلات در بدنه اصلاحات نیستم، اما جریان معکوس از تفرقه و تفرقه به دور است. تصریح کرد: راهی جز وحدت وجود ندارد و در جریان اصلاحات مانند شرایط دهه 90 یکپارچگی نداریم، نباید در دقیقه 90 نسبت به مسائل مهم پیش روی کشور اقدام کنیم.

راه احیای سرمایه اجتماعی دولت، فراهم آوردن بستری برای اداره جامعه برای همه سلایق است

عارف یکی از مشکلات اساسی کشور را از بین رفتن سرمایه اجتماعی می داند و با بیان اینکه راه احیای سرمایه اجتماعی دولت فراهم کردن بستر برای اداره جامعه برای همه سلایق است، تاکید کرد: شرایط خاص وجود دارد. کشور همه نیروهای وفادار به آرمان های انقلاب 57 را می طلبد، با حفظ انسجام و وحدت و با معیار تعیین قانون اساسی و حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از مداخله خارجی، به برادری های ابتدایی بازگردیم. از انقلاب

مجلس فعلی در حال فاصله گرفتن از مطالبات اصلی مردم است

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم همچنین به عملکرد مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: شخصاً سعی کردم در قضاوت عملکرد نهادها و افراد از مسیر عدالت خارج نشوم. و نباید از مطالبات اصلی مردم فاصله گرفت، مطمئنا افکار عمومی قدردان عملکرد مجلس فعلی خواهند بود.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان به بیان دیدگاه های خود در خصوص وضعیت کشور و راهکارهای برون رفت از مشکلات پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید