رئیسی: آقایان به ما بگویید که می توانید به خلف قول اقامت بدهید؟ هرگز! در این دولت ما هرگز چیزی را از مردم پنهان نمی کنیم

رئیسی: آقایان به ما بگویید که می توانید به خلف قول اقامت بدهید؟  هرگز!  در این دولت ما هرگز چیزی را از مردم پنهان نمی کنیم

رئیس جمهور گفت: مهمترین مولفه قدرت در کشور حضور مردم در عرصه های مختلف است و دشمنان می خواهند این مولفه قدرت را تضعیف کنند.

ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار داشت: ما به شدت نیازمند جامعه و حمایت مردم کشور هستیم.

وی بیان کرد: دولت ها بر اساس سلاح است و مهمترین مؤلفه آنها قدرت نظامی است اما مهم ترین مؤلفه قدرت در کشور ما حضور متدینین در عرصه های مختلف است.

رئیس جمهور افزود: دشمنان می خواهند این مولفه قدرت را تضعیف کنند و اعتماد مردم را خدشه دار کنند و این سرمایه عظیم را به عنوان ستون نظام از ما بگیرند، اما مردم در همه ناآرامی هایی که از آن زمان تا کنون رخ داده این را نشان داده اند. اوایل انقلاب اسلامی و در این شورش ها و خیزش های مردمی جدید با هوشیاری و بیداری و بصیرت دشمن را شکست داد.

وی تصریح کرد: آنچه ما می دانیم و مختص مردم است استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و استقلال در همه عرصه ها و عرصه هاست و در همه شما این روحیه استقلال طلبی وجود دارد که دشمن نمی خواهد ما مستقل باشیم. و پیوسته وابسته، اما مردم ایران و مردم خراسان جنوبی از وابستگی متنفرند.

دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است

رئیسی گفت: دشمن می بیند که پسر و دختر ما درس می خوانند و زن و مرد ما زحمت می کشند. در مجموع کشور ما در حال پیشرفت و تعالی است. آنها نمی خواهند کشور در همه زمینه های علم و فناوری پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی در پیشرفت آن تردید دارند، افزود: اما ما می گوییم قطار پیشرفت در حرکت است و دشمن می خواهد آن قطار را متوقف کند. یادتان هست 700 خانواده ایرانی بخاطر کرونا داغدار بودند؟

رئیس دولت مردمی گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک در ابتدای سخنان خود از من عذرخواهی کرد که نتوانسته تحریم ها را در خصوص ارسال واکسن از ایران بردارد، به او گفتیم که از ایران برگشته ایم. واردکنندگان واکسن به صادرکنندگان و در حال حاضر 6 نوع واکسن وجود دارد که در کشور ما تولید می شود.

رئیسی افزود: اکنون بیش از 70 درصد مردم کشور در برابر کرونا واکسینه شده اند که به لطف خداوند و کمک های کادر پزشکی، مردم، بسیج و کمک های مؤمنانه ای که به دعوت مقام معظم رهبری انجام شد. رهبر انقلاب از واردکننده در صادرکننده و دبیر کل سازمان ملل متحد برگشتیم.» او تعجب کرد.

ما هرگز در برابر تحریم ها متوقف نخواهیم شد

وی گفت: به دبیرکل سازمان ملل گفتیم به نظر شما تحریم ها و تهدیدهای آمریکا و دیگر دشمنان کشورمان متوقف می شود؟ نه، ما هرگز جلوی تحریم ها متوقف نخواهیم شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمنان تصور می کردند با تحریم صادرات و تولید فرآورده های نفتی و غیرنفتی متوقف می شود اما دیدند تولید و صادرات نفت و فرآورده های غیرنفتی افزایش یافت که این پیشرفت است.

وی افزود: امروز در منطقه و در سطح جهانی تلاش می کنیم کاری را انجام دهیم که قبل از تحریم انجام می شد، این نشان می دهد که تحریم ها تاثیری بر صادرات نفتی و غیرنفتی نداشته است و این پیشرفت است در حالی که موارد دیگر از جمله تولید و پایگاه دانش نیز پیشرفت کرده و ادامه دارد.

رئیسی گفت: در بازدیدی که امروز از کارخانه تایرسازی در کویر داشتیم، خلاقیت، ابتکار و نوآوری بسیار مثال زدنی بود، کاری که کشورهای دیگر انجام می دهند، مهندسان ما نه تنها محصول، بلکه کارگاه، کارخانه و مهم را تولید کردند. قطعات، و امروز در حال انجام کارهای بزرگ است

وی تصریح کرد: پیشرفت به این معناست که مردان و زنان ما تصمیم گرفته اند طرح جدیدی را در صنایع مختلف و کار دانش بنیان راه اندازی کنند.

رئیس‌جمهور افزود: در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، گاز، پتروشیمی و همه حوزه‌ها با انگیزه و هدایت مدیران بصیر خود که همواره ما را به تلاش توصیه می‌کنند حرکت می‌کنیم و بی‌شک این تحولات می‌تواند استقلال سیاسی و اقتصادی را تقویت کند. . .

وی بیان کرد: تحریم ها می تواند برای کشور و مردم مشکل ایجاد کند اما مهم این است که مردم تحریم ها را خنثی کرده، دور آن کار کنند و برای خود فرصت ایجاد کنند.

ما به دنبال رفع تحریم ها هستیم

رئیسی تصریح کرد: امروز مردم ما از تحریم برای خود فرصت ایجاد می کنند و ما نیز به دنبال رفع تحریم هستیم، خنثی سازی تحریم نیز در دستور کار است و با قدرت پیگیری می شود، بنابراین روحیه ما روحیه حاج قاسم که می توانیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کار برای مردم خراسان جنوبی را جزو وظایف دولت می دانیم و آن را جزو اولویت های خود می دانیم، اعتبارات را در نظر گرفتیم و با کمک مردم و مدیران زحمتکش، مشکل آب را در نظر گرفتیم و به یاری خداوند، مشکل آب را در نظر گرفتیم. استان با قدرت پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه های مواصلاتی و خطوط ریلی از مطالبات برحق مردم این استان است، تصریح کرد: برنامه ریزی ها و اعتبارات لازم دیده شده است، بنابراین کار شروع شده است اما با قوت ادامه خواهد داشت زیرا به دنبال کار هستم. استاندار و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: موضوع ریل به صورت هفتگی و بعضاً روزانه رصد می شود تا مشکل ریلی استان خراسان جنوبی به زودی حل شود.

ما به مردم قول های غیرممکن نمی دهیم

رئیسی گفت: موضوع سوم بحث مسکن است، برخی از مردم نسبت به ساخت و ساز مسکن ناامن هستند و آیا می توان به مردم وعده های غیر ممکن داد؟ اگرچه مسائل می تواند در میانه راه پیش بیاید، اما ما آن را با مردم و صادقانه مطرح می کنیم.

وی بیان کرد: ما همیشه به مدیران توصیه کرده‌ایم که استانداران و وزرا در مواقعی که وظیفه‌ای انجام نشده است با مردم صادقانه صحبت کنند چرا که مردم صادق و درستکار را دوست دارند و فردی را می‌شناسند که صادقانه صحبت کند حتی اگر کار انجام نشده باشد. به موقع. بگذارید مردم همچنان آن را دوست داشته باشند.

رئیس جمهور یادآور شد: در مورد بنده دانشجویی مثل من هم همین طور است، بنابراین از ابتدا با مردم صادق بودیم و از این پس صادقانه صحبت خواهیم کرد.

وی گفت: ساخت یک میلیون خانه در سال یکی از تعهدات قانونی هر دولتی است و اگر دولت های قبلی کمتر ساخته می شد به همین میزان عقب بودیم.

رئیسی گفت: آنچه بر اساس ضرورت بود از ابتدای دولت شروع شد، در این استان افرادی که ثبت نام کردند تا حد امکان برای واگذاری زمین برای کلبه توزیع شد.

وی گفت: در گزارشی که استاندار خراسان جنوبی داده است، به تعدادی از افراد که نیاز آنها شناسایی شده، زمین ویلا داده ایم و به بخشی دیگر که بیش از 20 هزار مورد است، زمین برای ساخت و ساز مسکونی داده ایم. ساختمان هایی که برخی از آنها تکمیل شده و برخی دیگر ادامه خواهند داشت.

رئیس جمهور گفت: بحمدالله زمین در کشور موجود است، بنابراین با همت فراوان مردم و جوانان و داشتن شرایط مادی، نیازی به ساختن خانه از خارج نداریم.

بحث ساخت و ساز مسکن مورد توجه است

وی افزود: در استان خراسان جنوبی بحث مسکن به عنوان یک ضرورت در دستور کار دولت قرار دارد و با همت مردم این کار را ادامه خواهیم داد، بنابراین هرگز فراموش نمی شود که بحث مسکن اهمیت دارد. “

رئیسی همچنین وحدت و انسجام بین مردم را یکی از برکات الهی در استان خراسان جنوبی دانست و گفت: شیعه و سنی با وحدت و انسجام بر اساس نظام و ارزش ها ایستاده اند که این امر زمینه ساز هر گونه توسعه ای است. استان.

وی تاکید کرد: کسانی که صاحب منصب و قلم هستند از جمله نماینده ولی فقیه در استان، همه علما، فرهنگیان و صاحبان نفوذ بزرگ شیعه و سنی باید بر این وحدت و انسجام تاکید کنند زیرا این امر میدان تلاش و توسعه است. در استان همیشه باید احترام گذاشت.

رئیس جمهور گفت: باید یاد و خاطره کسانی را که برای وحدت این استان تلاش کردند گرامی داشته و در حفظ آن تلاش کنیم.

اغتشاشات و آشوب های اخیر با هوشیاری مردم ناکام ماند

رئیسی با اشاره به اغتشاشات و اغتشاشات اخیر در کشور افزود: به لطف خداوند متعال با هوشیاری مردم و روشنگری رهبر معظم انقلاب، حضور نیروهای وفادار به انقلاب و عموم مردم. ملت ما با حضور او از شرایط این قیامی که دشمن ایجاد بی نظمی و هرج و مرج کرده است رهایی یافته و پرورش یافت و سرافراز گذشت و راه ترقی را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سفر سوم در دور اول به خراسان جنوبی بود و شروع دور دوم از خراسان جنوبی است.

رئیس جمهور گفت: در این سفر پیشرفت پروژه ها، رفع موانع و مشکلات احتمالی برای اجرای پروژه ها و طرح ها، رفع کمبودهای اعتباری و توزیع آنها در دستور کار قرار دارد، لذا در نظر داریم شبانه روز کار کنیم. برای خودمان و همکارانم در این دوره از ماموریتی که مردم به ما محول کردند تا مشکلاتی که باعث رنج مردم می شود از زندگی آنها حذف شود.

وی افزود: سعی می کنیم آنچه را که باعث رنج مردم شهر و روستا می شود مشکل سازی کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند، به ویژه مشکلاتی که باعث رنج جوانان می شود و آینده را تاریک جلوه می دهد.

من آینده ای روشن برای کشور می بینم

رئیسی خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: به عنوان مسئولی که امروز در نقاط مختلف کشور حضور دارم باید بگویم با حضور و نقش آفرینی شما توکل به خدا، تلاش دولت تدبیر و امید و حضور یک بصیر است. رهبر، من آینده کشور را بسیار روشن و آینده را بسیار روشن می بینم. دلگرم کننده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خراسان جنوبی به علم و فرهنگ شهره است و این استان مظهر خرد، دین و حکومت است.

وی افزود: اولاً تولیدات این استان محصولاتی است که در کنار آموزش های دینی، علمی و فرهنگی در این استان کشت شده و در هر روستایی خود را شخصیتی موثر نشان داده است.

رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دارای مردمی پرتلاش و بصیر است که بصیرت آنها مثال زدنی است، ادامه داد: همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب، مشارکت در دفاع جانانه از مرزها و سرزمین های کشور، دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی. مشارکت معنادار در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی، خراسان جنوبی را واقعاً نمادی از زیرکی، دینداری، ولایت مداری، زمان شناسی و شناخت زمان و نیاز کشور و تصمیم گیری به موقع، حضور و اعلام جایگاه کرد.

رئیس جمهور گفت: مردم خراسان جنوبی با همه سختی هایی که در زندگی به دلیل مشکل کم آبی و بارندگی دارند، اما بدون اغراق مردم استان نماد شکرگزاری و صبر هستند.

وی افزود: مردم این استان همیشه شاکر خداوند هستند، در مقابل همه مشکلات و مشکلات صبور و پایدار هستند و شما به عنوان مردم نه تنها به این صفات و مظاهر شناخته شده اید، بلکه به دلیل اینکه افرادی که دوستان و دشمنان شما را به خوبی می شناسند. شما به موقع موضع خود را اعلام می کنید.

رئیسی با بیان اینکه یکی از جهات خوب مردم خراسان جنوبی این است که به خوبی مسائل را می شناسند، گفت: به راستی شما در عرصه های مختلف حضور مثبت، اطمینان بخشی و الگوی مردم ما در سراسر کشور دارید. “

وی گفت: آنچه برای من افتخار است حمایت هایی است که از خراسان جنوبی و مردم این استان می کنم.

رئیس جمهور به همراه تنی چند از اعضای هیئت دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه های روز نخست این سفر بود و قرار است چند پروژه بزرگ اقتصادی و عمرانی در این استان با حضور رئیس جمهور افتتاح شود و رئیس جمهور نیز در این سفر شرکت کند. جلسات مختلف در این 2 روز

اولین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی 28 شهریور سال گذشته بود که سومین سفر دولت سیزدهم به این استان بود.

دیدگاهتان را بنویسید