جمهوری اسلامی خطاب به مدیران دولت اصلی گفت: با حقوقی که می گیرید نمی توانید تاثیر تحریم ها را بفهمید/ به مردم صدقه داده اید.

جمهوری اسلامی خطاب به مدیران دولت اصلی گفت: با حقوقی که می گیرید نمی توانید تاثیر تحریم ها را بفهمید/ به مردم صدقه داده اید.

روز جدید : روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: روزی که برف شدیدی می بارید، ناصرالدین شاه خواست سوار کالسکه شود. دستور داد اتاق کالسکه را گرم کنند و در آن غذا و نوشیدنی تهیه کنند.

سپس در حالی که دو خدمتکارش در دو طرف او نشسته بودند، دستور داد کالسکه حرکت کند.
کمی که از دیدن برف و طوفان بیرون و احساس گرمای داخل کابین خوشحال شده بود، شوخ طبع داشت و برای خنده دادن به کالسکه که از سرما می لرزید با صدای بلند گفت: نجار. !” در سرما بگو ناصرالدین شاه هم تو را له نمی کند!

نجار بیچاره ساکت بود…
کمی بعد ناصرالدین شاه دوباره با خوشحالی فریاد زد: «ارابه!» سرما خوردی؟
راننده که به دلیل سردی هوا نمی توانست حرف بزند، پاسخ داد: بله قربان!
پادشاه پرسید: و چه گفت؟

درشکچی پاسخ داد: گفت من با حضرت اجل همایونی کاری ندارم ولی پدرت را می کشم!
این دقیقاً حکایت کسانی است که علاقه ای به تحریم ندارند و مشغول لاف زدن و ترسیم خصلت های این و آن هستند، در حالی که مردم از فقر رنج می برند و در پیچ و خم روزمرگی درمانده هستند.
بدتر از آن رفتار کسانی است که با استفاده از محدودیت های امنی که دارند و از وابستگی بازرگانان به تحریم ها استفاده می کنند، هرکسی را که از مشکلات مردم صحبت می کند یا از پیامدهای منفی تحریم ها که دشمن نظام است، متهم می کنند. انقلاب کنند و اگر بخواهند امتیازی بدهند، آنها را نامفهوم توصیف می کنند.

عموم مردم از درک سیاسی بازرگانان تحریم شده و وابستگان آنها که خود را از هرگونه مشورت با افراد مجرب بی نیاز می دانند و عملکرد آنها را عالی و موثر برای کشور و ملت می دانند شگفت زده شده اند.

مردم تاثیر تاخیر در حل مشکلات مردم را در افزایش خیره کننده قیمت ها می بینند و فشار ناشی از آن را با تمام وجود احساس می کنند و در عین حال از زبان این آقایان می شنوند که می گویند کالاها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد و ما مشکلات مربوطه را حل کرده ایم..

در رابطه با مذاکره با برجام، مردم هیچ گاه انتظار ندارند که مسئولان تسلیم خواسته های غیراصولی آمریکا شوند، بلکه دو خواسته روشن دارند که در صورت تحقق آن ها انتظاری ندارند. اول اینکه مذاکره کنندگان و سیاستگذاران خارجی حقایق مذاکرات را به وضوح به مردم بگویند و مردم را وادار نکنند که از پشت صحنه اخبار از طریق رسانه های خارجی به دست آورند. واضح است که اگر بیگانگان در رسانه های خود واقعیتی را به مردم اطلاع دهند، نیات آنها را نیز پرورش می دهند و اهداف شوم خود را دنبال می کنند. چرا اخبار درست را به موقع به مردم نمی دهیم تا مردم احساس نیاز به رسانه های خارجی نکنند؟ مردم را مخفی نگه دارید و در نتیجه اعتماد عمومی را جلب کنید.

ثانیاً اگر قرار نیست مشکلات داخلی و معیشتی مردم را به مذاکرات مرتبط کنید که قطعاً خود یک هدف راهبردی منطقی و مطلوب است، باید قدرت مدیریت مناسبی برای حل مشکلات داخلی و بازکردن گره های کور مرتبط با معیشت داشته باشید. مردم.

آنچه از واقعیت های روزمره متأسفانه به چشم می خورد این است که شما برای حل مشکلات معیشتی مردم حکمرانی درستی ندارید و تصور می کنید با اقدامات مقطعی مانند تخصیص کمک های موقت که همان صدقه است می توانید اقتصاد کشور را بهبود ببخشید.

اگر به دلایلی در میدان مذاکره حضور ندارید از دیدگاه افراد مجرب حداقل در حوزه اقتصادی و مدیریتی استفاده کنید و از افراد متخصص در این زمینه و کسانی که تجربه موفقی دارند استفاده کنید و مردم را از بسیار نجات دهید. شرایط سخت زندگی با دستمزدها و مزایای بیشتر، نمی توانید فشار اقتصادی بر زندگی مردم را درک کنید. مردم ایران انقلاب کرده اند تا شکاف وحشتناک درشقچی و ناصرالدین شاه را ببندند. این فاصله طبقاتی برای مردم غیر قابل تحمل است. مسئولان برای اثبات مردمی بودنشان حقوق و منافع را با مردم تقسیم می کنند و مثل مردم زندگی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید