اگر رئیسی اطلاعات امروز را داشت 1400 کاندیدا نمی شد/کی می داند ریاست جمهوری یعنی چه؟ او به مردم قول نمی دهد

اگر رئیسی اطلاعات امروز را داشت 1400 کاندیدا نمی شد/کی می داند ریاست جمهوری یعنی چه؟  او به مردم قول نمی دهد

کوشکی گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 وعده هایی دادند که به وضوح درک عمیقی از مسئولیت ریاست جمهوری نداشتند. برخی از آنها آنقدر قاطع صحبت کردند که یکی ترسید. چه کسی می داند ریاست جمهوری یعنی چه؟ او هیچ قولی به مردم نمی دهد و فقط می گوید انشاءالله با کمک شما سعی می کنم وضعیت موجود را حفظ کنم.

محمدصادق کوشکی درباره عزاداری مسئولان دولت سیزدهم گفت: داشتن ایمان، وجدان، معنویت، شرف و دلسوزی در اداره کشور خوب است اما در کنار این ویژگی ها باید تجربه و توانایی مدیریتی به ویژه در حوزه اقتصاد که متأسفانه با دقت به آن نگاه می کنم و قدرت مدیریتی کافی در این دولت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همدلی دولتمردان خوب است اما کافی نیست افزود: مدیران دولت آقای رئیسی یا کم تجربه هستند و یا به کسانی که بارها در این مناطق بلای جان مردم آورده اند اعتماد کرده اند. متأسفانه مغز متفکر اقتصادی دولت آقای رئیسی همان است که در دولت های آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی نیز همین نقش را داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اطلاع رسانی قیمت ها از سوی مسئولان خوب است اما کافی نیست. وزیر محترمی که می گوید از بازار خرید می کنم باید فکر کند بالاخره پول دارد و می خرد اما خیلی ها پول خرید ندارند و فقط به ویترین نگاه می کنند.

وی درباره بی برنامگی دولت برای خارج کردن کشور از شرایط فعلی افزود: آقای رایضی شخصیت بسیار خوبی است اما هیچ وقت مجری نبوده است. تفاوت های زیادی بین مدیر قضایی و مدیر اجرایی وجود دارد. امروز رئیس جمهور تیم اقتصادی هماهنگی ندارد، آقای محبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود که حیثیت خیریه دارد، بنابراین قبل از اول شدن وظیفه پاسخگویی به مردم را نداشت. معاون رئیس جمهور اما الان معاون اول رئیس جمهور است مسئول اقتصاد کشور رئیس جمهور است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی در آستان قدس رضوی کار خیر می کرد، اما مردم معیشت خود را از آستان قدس انتظار ندارند، بلکه از کارخانه داران و تولیدکنندگان گرفته تا کارگران، کارمندان، معلمان و مستمری بگیران، همه از بخش اقتصادی دولتی انتظار دارند. مطالبه گری است و دولت نیز باید پاسخگوی 85 میلیون نفر باشد.

وی افزود: آقای رئیسی نمی دانست چه مسئولیتی را می خواهد به دوش بکشد، حالا شاید متوجه شده که مدیریت اجرایی در سطح ریاست جوهوری یعنی چه؟ من معتقدم اگر آقای رئیسی اطلاعات امروز را داشت هرگز کاندیدای ریاست جمهوری نمی شد، زیرا اکثر کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند، بزرگی موضوع را درک نمی کنند و وعده های عجیبی می دهند.

کوشکی گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 وعده هایی دادند که به وضوح درک عمیقی از مسئولیت ریاست جمهوری نداشتند. برخی از آنها آنقدر قاطع صحبت کردند که یکی ترسید. چه کسی می داند ریاست جمهوری یعنی چه؟ او هیچ قولی به مردم نمی دهد و فقط می گوید انشاءالله با کمک شما سعی می کنم وضعیت موجود را حفظ کنم.

و افزود: امروز فقط بازنشستگان از دولت مطالبات دارند و به همین دلیل یقه رئیس جمهور را می گیرند، برایشان مهم نیست که دولت پول دارد یا نه. در سال آینده مسئولان، کارگران و معلمان ضمن خواهان ثبات در بازار، از دولت تقاضای افزایش دستمزد خود را خواهند کرد. فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نیز انتظار دارند از دولت کمک بگیرند، بنابراین هرکسی که در پست ریاست جمهوری قرار می گیرد باید بتواند این خواسته ها را برآورده کند یا باید بتواند مردم را قانع کند.

دیدگاهتان را بنویسید