رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس: اینکه وزیر ارتباطات می گوید صلاحیت قطع ارتباطات را ندارد نشان از ضعف او و ریاست جمهوری است/ مردم به رئیس جمهوری رای دادند که از حقوق آنها حمایت کند/ مشکلات ارتباطی در زمان روحانی وجود داشت. ، اما نه در این حد!

رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس: اینکه وزیر ارتباطات می گوید صلاحیت قطع ارتباطات را ندارد نشان از ضعف او و ریاست جمهوری است/ مردم به رئیس جمهوری رای دادند که از حقوق آنها حمایت کند/ مشکلات ارتباطی در زمان روحانی وجود داشت. ، اما نه در این حد!

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جماران اظهار داشت: وقتی وزیر ارتباطات اعلام کرد من صلاحیت شنود ارتباطات را ندارم و شورای امنیت ملی تصمیم می گیرد، من تصمیم گرفتم. فکر می کنم این ضعف او در دفتر ریاست جمهوری نیز هست. مردم به رئیس جمهوری رای دادند که از حقوق آنها حمایت کند! یکی از حقوق رئیس جمهور اجرای قانون اساسی و کنترل آن است. شما نمی توانید اجازه دهید شورای امنیت ملی و هیچ نهاد دیگری در کشور به هیچ بهانه ای حقوق مسلم قانون اساسی را زیر پا بگذارد، حتی به این بهانه که شش نفر در خیابان یا اطراف میدان تجمع کرده اند!

100 روز از حوادث و اعتراضات در کشور می گذرد و امروز فضای کشور تقریبا آرام شده است، اما هنوز خبری از رفع فیلتر پیام رسان های خارجی نیست، اما موضوع فقط درباره فیلترینگ اپلیکیشن نیست، بلکه همچنین سرعت اینترنت هر روز یک پله پایین تر می آید و در کمال تعجب عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در این باره می گوید سرعت پایین به دلیل استفاده از فیلترشکن است!

وی در خصوص جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار جماران با بیان اینکه استفاده از ارتباطات در دنیا یکی از حقوق مسلم مردم است، یادآور شد: اگر صحبت کنیم اسناد حقوق بشر در جهان، این به عنوان حقوق بشر تعریف می شود. ارتباط دسترسی به حق چاپ افکار و ارتباط با دیگران است. زندگی مدرن ما در کار، تحصیل، پژوهش، فعالیت اقتصادی و اجتماعی ارتباط مستقیمی با اینترنت و افزایش سرعت و بهبود زیرساخت ها دارد. از یافتن پزشک، آدرس، دارو یا خرید از یک وب سایت گرفته تا ارتباط شخصی، به اینترنت با سرعت و کیفیت مناسب نیاز داریم. با توجه به اتفاقات اخیر عده ای اغتشاشات را بهانه کرده و در حقوق ارتباطی مردم نقص آشکاری ایجاد می کنند.

وقتی وزیر ارتباطات می گوید من صلاحیت شنود ارتباطات را ندارم، نشان از ضعف وزیر و دفتر رئیس جمهور است.

و ادامه داد: وقتی وزیر ارتباطات اعلام کرد من صلاحیت شنود ارتباطات را ندارم و شورای امنیت ملی تصمیم می گیرد، فکر می کنم این یک ضعف از طرف ایشان و از طرف دفتر رئیس جمهور است. مردم به رئیس جمهوری رای دادند که از حقوق آنها حمایت کند! یکی از حقوق رئیس جمهور اجرای قانون اساسی و کنترل آن است. شما نمی توانید اجازه دهید شورای امنیت ملی و هیچ نهاد دیگری در کشور به هیچ بهانه ای حقوق مسلم قانون اساسی را زیر پا بگذارد، حتی به این بهانه که شش نفر در خیابان یا اطراف میدان تجمع کرده اند! ما کشوری هستیم که بر پایه دموکراسی و رای مردم بنا شده است و مردم حق راهپیمایی و اعتراض دارند. شاید 10 یا 20 سال بعد در هر کوچه و شهر چهار نفر شعار می دادند. این دلیلی بر قطع اینترنت مردم نیست و وزیر ارتباطات در قبال خسارات سنگینی که به جان مردم می زند خود را بی مسئولیت و بی تفاوت نشان می دهد.

وی یادآور شد: امروزه کسب و کار مردم در اینترنت با مشکل مواجه شده است. ارتباطات شخصی، دسترسی به فعالیت های رایگان، سایت ها و مراکز تحقیقاتی تحت تاثیر قرار می گیرد. امروز ما نیز در باز کردن ایمیل با مشکل مواجه هستیم، برخی از سایت ها بدون جهت فیلتر می شوند. مثل این که به خاطر چند تصادف کل خیابان را ببندید! وزیر یا هر مسئولی در یک کشور بر چه اساسی حقوق مردم را محدود می کند؟!

اقدام وزیر ارتباطات نشان از ضعف جدی مدیریتی در حوزه نظارتی خودش دارد

این نماینده مجلس تاکید کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس معتقدم که این اقدام وزیر ارتباطات نشان از ضعف جدی مدیریت در حوزه نظارتی خودش است. نقض آشکار حقوق مردم است. اگر در مجلس حمایت پیدا کنیم، نسبت به کاهش سرعت اینترنت و تحدید حقوق مردم علیه وزارت ارتباطات اقدام نظارتی خواهیم کرد. از وزیری که هنوز در کمیته مربوطه است و نیامده است سوالی را مطرح کرده بودم که چرا سرعت اینترنت پایین است و چرا اقداماتی انجام نمی دهد، اما متاسفانه هنوز این موضوع به صحن نرسیده است. توسط هیئت مدیره و کمیته مربوطه.

وی درباره وضعیت اینترنت در دولت قبل گفت: در زمان حسن روحانی مشکلات ارتباطی وجود داشت اما نه در این حد! اما در زمانی که اتفاقاتی افتاد، اینترنت یکی دو هفته قطع شد و سپس وصل شد و به سرعت قبلی برگشت و فضا برای بازگشت سایت ها و برنامه هایی مانند اینستاگرام و واتس اپ فراهم شد و فقط تلگرام فیلتر شد. که نه به خواست دولت بلکه به خواست دولت بود، یک قاضی بود که کشور را به دردسر انداخت و بعد میلیاردها هزینه کرد تا مردم را به درخواست های محلی برساند و این هم جواب نداد.

وزیر ارتباطات وظیفه دارد به بهبود ارتباطات در کشور کمک کند و از تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.
جهان آبادی در پایان افزود: نمی دانم چرا ابزار را می کشیم و فکر می کنیم سالم هستیم و با تکنولوژی و پیشرفت و هر آنچه بشریت در طول قرن ها تا به امروز آموخته سر و کار داریم؟! ارتباطات برای خود تعریف، زیرساخت و نیاز دارد و این نیاز به سمت ارتباط و در عین حال آموزش مردم در سراسر جهان است، اما در اینجا فکر می کنیم با بستن و ایمن سازی فضای اینترنت از خود محافظت کنیم یا از خود محافظت کنیم. در معرض انتقاد مردم قرار گرفت. این روش اشتباه است و تاثیری ندارد. وزیر ارتباطات وظیفه دارد به بهبود ارتباطات در کشور کمک کند و از تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید