اقامت شبانه بیش از 50 میلیون نفر در نوروز 1401 / تهران در 10 استان برتر برای اقامت در نوروز


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819467

دبیر ستاد خدمات گردشگری گفت: تعداد کل اقامتگاه های رسمی و غیررسمی شبی 50 میلیون و 633 هزار و 296 نفر است که نسبت به دوره قبل تاج 67 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد خدمات گردشگری در نشست خبری با موضوع فعالیت ستاد هماهنگی خدمات گردشگری که صبح امروز در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: برنامه ریزی ما از آبان ماه سال 1400 آغاز شد و کمیسیون های تخصصی شروع به کار کردند. در ماه فوریه

وی افزود: در این راستا اتصال امکانات گردشگری به سامانه ایران من، سامانه پاسخگویی به شکایات با در نظر گرفتن نقاط ضعف سال های گذشته و بهبود زیرساخت ها در اولویت قرار گرفت.

فاطمی با بیان اینکه علاوه بر راه اندازی کمپین های کاهش مشکلات گردشگران، اولویت اول هماهنگی دستگاه های اجرایی است، گفت: 23 دستگاه اجرایی از جمله وزارت کشور، شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت راه آهن، … سازمان اورژانس، پلیس راهور، صدا و سیما، آمبولانس، تعزیرات و …. در این مأموریت ما را همراهی کردند.

دبیر ستاد خدمات سیاحتی کشور با اشاره به تشکیل کمیسیون های ارزیابی و نظارت با بیش از 8 هزار بازرس گفت: تعداد کل اقامتگاه های رسمی و غیررسمی شبی 50 میلیون و 633 هزار و 296 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش داشته است. دوره سلطنت قبلی “.

وی افزود: بیشترین تعداد اقامتگاه در استان های مازندران، خراسان رضوی و گیلان است و این در حالی است که تهران برای اولین بار در بین 10 استان برتر نوروزی قرار گرفت.

فاطمی تاکید کرد: بیشترین رشد جمعیت در نوروز سال 1401 در استان های هرمزگان، بوشهر و گیلان است که نسبت به میانگین سال های 97 و 98 افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید