امیرعبدالیان: از خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی کنیم/ تا رسیدن به یک توافق خوب و پایدار فاصله نداریم.

امیرعبدالیان: از خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی کنیم/ تا رسیدن به یک توافق خوب و پایدار فاصله نداریم.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از تداوم همکاری ها در سطوح مختلف و تلاش ویژه دو کشور برای توسعه روابط، از برگزاری کمیسیون عالی مشترک برای تسریع روابط اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی استقبال کرد.

وزیر امور خارجه ضمن اعلام محکومیت شدید هتک حرمت به ساحت مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، گفت: هر روز شاهد جنایات صهیونیست ها در مسجدالاقصی هستیم.

در ادامه رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد که در آستانه روز جهانی قدس پیام قوی و محکمی از سوی دولت ها و مجالس جهان اسلام و ملت های مسلمان در دفاع از فلسطین و قدس بیان شود. و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از گفت و گو درباره روند مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: تبادل پیام بین ما و آمریکایی ها از طریق اتحادیه اروپا انجام می شود و در این زمینه بارها تاکید کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران نیست. او نمی خواهد از خطوط قرمز خود عقب نشینی کند.

وی افزود: مسیر دیپلماسی به خوبی پیش می رود و تا رسیدن به یک توافق خوب و پایدار فاصله زیادی نداریم.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز با ابراز خرسندی از روابط عالی دوجانبه، آمادگی دمشق را برای برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک عالی همکاری های توسعه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین جنایات صهیونیست ها و هتک حرمت مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و از نقش و جایگاه اصولی رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

فیصل مقداد افزود: اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) باعث رخدادی جهانی شده که هر انسان شریف و با کرامتی آن را گرامی می دارد.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان پیام تبریک و تبریک رئیس جمهور سوریه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مردم عزیز ایران ابلاغ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید