امیرعبدالیان: بدون عقب نشینی به مذاکرات ادامه می دهیم/ برای غلبه بر اختلافات تلاش می کنیم

امیرعبدالیان: بدون عقب نشینی به مذاکرات ادامه می دهیم/ برای غلبه بر اختلافات تلاش می کنیم

روز جدید : وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت ایران هرگز از میز مذاکره خارج نشده و اگر سایر کشورها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به دستیابی به توافقی پایدار است.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود از نتایج گفتگو با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی قدردانی کرد.

وی درباره هدف سفر بورل به تهران نوشت: «امروز در تهران میزبان آقای جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم. آقای بورل پس از تماس تلفنی با من که به دنبال راه حلی برای خروج مذاکرات از بن بست بود به تهران آمد تا مذاکرات را به سرانجام برساند. در این دیدار چهار ساعته اما مثبت، در خصوص همکاری های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردیم. من به آقای بورل گفتم که جمهوری اسلامی ایران برای برقراری رابطه متوازن با جهان تلاش می کند و قاره اروپا در سیاست خارجی متعادل برای ما جایگاه مهمی دارد. حفظ و گسترش روابط با قاره اروپا از جمله همه کشورهای قاره اعم از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا یکی از اولویت های ما در حفظ روابط با این قاره است.

وی گفت: در این دیدار درباره تعدادی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت مذاکرات و لغو تحریم‌ها گفت‌وگوی مفیدی داشتیم. تلاش می کنیم در جریان مذاکرات که از سر گرفته می شود، بر مشکلات و نقاط اختلاف فائق آییم. ما همیشه به وظایف خود در برجام عمل کرده ایم و هرگز از میز مذاکره خارج نشده ایم. ما اکنون بدون تضییع حقوق مردم عزیز ایران به مذاکره ادامه خواهیم داد و امیدواریم طرف آمریکایی این بار به وضوح و متعهدانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه نهایی توافق، گام‌های مسئولانه و متعهدانه بردارد. اگر سایر کشورها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم است به یک توافق خوب، قوی و پایدار دست یابد.

وی در پایان ضمن تشکر از خبرنگاران و عذرخواهی از طولانی شدن گفتگو گفت: در نهایت باید از خبرنگاران و رسانه هایی که در نشست خبری حضور داشتند تشکر کنم، در خبرها خواندم که مذاکرات طولانی آنها باعث ناراحتی آنها شده است.

این مذاکرات روز گذشته در وزارت امور خارجه انجام شد و دو طرف در نشست خبری از ادامه مذاکرات در خصوص برجام خبر دادند.

جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی درباره مذاکرات خود در تهران نوشت: نتیجه مهم سفر من به ایران این است که بن بست اخیر را رفع کردیم و مذاکرات برجام از سر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید