امیر عبداللهیان بر رسیدن به توافق خوب با رعایت خطوط قرمز تاکید می کند


ساعت: 22:59
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811548

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران به دنبال یک توافق خوب اما در چارچوب منافع ملی و رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جوزف بورل، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفتگو کردند.

بورل با نگاهی به آخرین تحولات مذاکرات وین، بحران اوکراین را پیامدهای جدی برای سیاست جهان و اروپا توصیف کرد.

نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا با نگاهی به تلاش های فراوان همه کشورها تاکید کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و نیازمند تصمیم گیری های جدی همه است.

حسین امیرعبدالهیان همچنین با تشکر از زحمات جوزف بورل، نماینده عالی و هماهنگ کننده امور خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، تاکید کرد که انتخاب قاطع جمهوری اسلامی ایران عبور نکردن از خط قرمز خود است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب، بر ضرورت راه حل سیاسی طرف مقابل تاکید کرد و افزود: ایران به دنبال توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات است. .

وی همچنین خواستار راه حل سیاسی برای بحران اوکراین شد.

امیر عبداللهیان، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین تاکید کرد که مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است و همه کشورها بیشتر راه را به خوبی طی کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان افزود: برخی از مسائل مهمی که باقی مانده است در صورتی که غرب رویکرد واقع بینانه داشته باشد قابل حل و توافق نهایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید