امیرعبدالهیان: اگر خطوط قرمز ما رعایت شود، آماده هستیم تا گام های نهایی را برای رسیدن به توافق برداریم

امیرعبدالهیان: اگر خطوط قرمز ما رعایت شود، آماده هستیم تا گام های نهایی را برای رسیدن به توافق برداریم

وزیر امور خارجه ایران گفت: تصور ما این است که کشورهای مختلف در حال بازگشت به واقع‌گرایی هستند و همچنین اعلام کرده‌ایم در صورت رعایت خطوط قرمز ما آماده هستیم تا گام‌های نهایی را برای رسیدن به توافق برداریم. َ

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه در پایان سفر خود به اردن و شرکت در اجلاس سران بغداد 2 گفت: در گفتگو با جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، علی باقری و مورا پس از 2 ساعت دیدار مجدداً با یکدیگر دیدار کردند. باید مسائل مربوط به مذاکرات برای رفع تحریم ها را بررسی کرد.

و ادامه داد: طرف آمریکایی در دو سه ماه گذشته اظهارات منافقانه و اقداماتی کرده است که با حرف آنها همخوانی ندارد. در روند دیپلماتیک، ایالات متحده اغلب ترجیح خود را برای گام نهایی همه طرف های بازگشت به توافق وین اعلام کرده است، اما در رسانه ها رفتاری ریاکارانه داشته است.

امیر عبدالخیان افزود: در این جلسه همه این موارد مطرح شد و تاکید کردیم که اگر ادعای آمریکایی ها مبنی بر ردیابی دیپلماتیک درست باشد، به هیچ وجه نمی توانند در رسانه ها امتیاز بگیرند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: تصور ما این است که طرف‌های مختلف در حال بازگشت به واقع‌گرایی هستند و همچنین اعلام کرده‌ایم در صورت رعایت خطوط قرمز ما آماده‌ایم گام‌های نهایی را برای رسیدن به توافق برداریم. َ

دیدگاهتان را بنویسید