امیر عبدالهیان در تماس با جوزپ بورل: هر بار که غرب خطوط قرمز ما را اتخاذ کرد، آماده حضور در وین هستیم.

امیر عبدالهیان در تماس با جوزپ بورل: هر بار که غرب خطوط قرمز ما را اتخاذ کرد، آماده حضور در وین هستیم.

در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل وزیر امور خارجه کشورمان آخرین نتایج مذاکرات وین برای رفع تحریم ها مورد بررسی قرار گرفت.

بورل در گفت و گوی تلفنی گفت: به نظر ما خواسته های اصلی جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو در نظر گرفته شده است. به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و 1+5 می‌خواهیم بگوییم که مذاکرات در مسیر پیشرفت و دستیابی به نتیجه نهایی است.

دکتر امیر عبداللهیان با تشکر از تلاش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات وین گفت: ما آماده هستیم تا یک توافق خوب و فوری را نهایی کنیم. وی افزود: اما عجله و سرعت ضلع غربی نمی تواند ایران را از رعایت خطوط قرمز باز دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی شدن این توافق در اسرع وقت افزود: حضور وزرای امور خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط به رعایت کامل خطوط قرمز اعلام شده از سوی ایران از جمله موضوع ضمانت های اقتصادی موثر است. “

دکتر امیرعبدالیان تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان برتر کشورمان در رایزنی مستمر و فعال با تمامی هیئت ها در وین خواهند ماند. هیئت ما برای رسیدن به توافق نهایی و خوب به کار سخت خود ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هر زمان که طرف های غربی خطوط قرمز باقی مانده و اعلام شده را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.

دیدگاهتان را بنویسید