امیر عبداللهیان: در این آخرین مراحل مذاکرات وین، کشور مقابل نباید محاسبات اشتباه کند و مذاکرات را رسانه ای کند/ انتظار داریم خطوط قرمز ایران را در نظر بگیرند.

امیر عبداللهیان: در این آخرین مراحل مذاکرات وین، کشور مقابل نباید محاسبات اشتباه کند و مذاکرات را رسانه ای کند/ انتظار داریم خطوط قرمز ایران را در نظر بگیرند.

وزیر امور خارجه با توجه به اینکه اولین دیدار دو کشور پس از انتصاب خانم بوربوک به عنوان وزیر امور خارجه دولت جدید آلمان بود، این موفقیت را به وی و دولت جدید آلمان تبریک گفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط و همکاری‌های دو کشور در برخی زمینه‌های مورد علاقه، آمادگی تهران برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت توافق شده و آمادگی تهران برای گسترش روابط خود در بخش‌ها را یادآور شد. .. بر همکاری اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و فنی با بخش خصوصی تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین در خصوص تحولات اخیر وین با همتای آلمانی خود تبادل نظر کرد و تاکید کرد که تهران از روز اول مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است. و پس از سالها انفعال تا خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا نقش موثری در تامین حقوق قانونی ایران به عنوان یک کشور داشته باشد.

امیر عبداللهیان با رد برخی اظهارات مبنی بر تعیین ضرب الاجل های موهوم، تاکید کرد: تهران کیفیت توافق را در کنار عنصر زمان می بیند و اگر امروز به خواسته های مشروع تهران توجه شود، می توان در وین به توافق رسید. وی تاکید کرد: در این گام های آخر، طرف مقابل محاسبات اشتباهی انجام ندهد و صحبت ها را به رسانه ها کشاند.

خانم بوربوک همچنین از اظهارات وزیر امور خارجه تشکر کرد و از گسترش کلی روابط استقبال کرد و بر عزم برلین در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان با نگاهی به پیشرفت ها در وین گفت که مذاکرات در مقطع حساسی قرار دارد و همه کشورها باید هر کاری که ممکن است انجام دهند تا هر چه زودتر از این مرحله عبور کرده و فصل جدیدی را باز کنند.

وی با تاکید بر احترام به حقوق ایران، خواستار تشدید تلاش ها برای دستیابی به یک توافق خوب در وین شد.

در این جلسات برخی از موضوعات مورد علاقه ما از جمله مسائل منطقه ای و کنسولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید