دولت نباید در مذاکرات از خطوط قرمز نظام عدول کند


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809900

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای از دولت خواستند در مذاکرات هسته ای از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران خارج نشود و با حفظ اقتدار خود تا رفع تمامی تحریم ها به مذاکرات ادامه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیش از 200 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای ضمن تشکر از صلابت و اقتدار دولت در مذاکرات هسته ای، تاکید کردند که دولت هرگز از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی خارج نشود و به مذاکرات ادامه دهد. همان قدرت قبلی

در این بیانیه آمده است: دولت ظالم و تروریست آمریکا و همچنین ذهنیت ضعیف و متواضع آمریکا، سه کشور اروپایی در هشت سال گذشته، عدم تعهد و استفاده از همه ابزارهای ممکن را برای آسیب رساندن نشان داده است. از منافع مردم ایران است. با استفاده و حتی بر خلاف تمام قوانین دنیا، داروهای ممنوعه علیه ملت ایران، به ترتیب باید از تجربیات گذشته و منافع خط قرمز ملت ایران درس بگیریم، بدون دریافت ضمانت‌های لازم متعهد به هرگونه توافق با بدهکاران Let Not.

نمایندگان همچنین تأکید کردند که دولت تروریستی ایالات متحده و سایر کشورهای جدا شده غربی باید اطمینان حاصل کنند که از برجام خارج نمی شوند و رژیم ایالات متحده و سایر کشورهای بریکس باید متعهد شوند که از مکانیسم ماشه استفاده نکنند.

در این بیانیه آمده است که رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به مردم ایران متعهد شوند که تحریم ها علیه مردم ایران را به بهانه انرژی هسته ای، تروریسم، موشک و حقوق بشر از جمله ISA، Katsa و Cancel U-Turn لغو کنند.

همچنین تاکید شد که در قوه مجریه، آمریکا و سایر اعضای برجام ابتدا باید به تعهد خود مبنی بر لغو تحریم ها عمل کنند و پس از بازرسی، ایران باید به تعهدات خود ادامه دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گویند بر اساس ماده 7 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است به تعهدات غربی خود در رفع تحریم ها بویژه نفتی و بانکی عمل کند و پول صادراتی ایران را بدون هیچ گونه اقدامی به بانک بازگرداند. مجلس باید گزارش دهد و در صورت تصویب مجلس می تواند برای کاهش حوزه هسته ای گام بردارد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید