بدون اتکا به منابع دولتی در زمینه اشتغال گام برداریم/ کرمان پایتخت جهان مقاومت اسلامی معرفی می شود

ساعت: 18:16
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790088

حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: درخواست ما از دولت این است که کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی معرفی شود چرا که همه ملت ایران عاشق حاج قاسم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

به گزارش راه آرمان ، جلسه شورای اداری ظهر امروز با حضور احمد واحدی وزیر کشور در دفتر استاندار کرمان تشکیل شد.

در این جلسه علی زینی وند استاندار کرمان گفت: در پیک پنجم تاج در استان کرمان 2500 بستری داشتیم به طوری که تنها در بیمارستان افضلی پور 460 بستری داشتیم.

وی تاکید کرد: با همکاری همه نهادها اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و همه سازمان ها با کمک مردم از این پیک عبور کردیم.

زینی وند ادامه داد: در حوزه اشتغال استان به چند گروه تقسیم شده و پروژه ای وجود ندارد که در ستاد تسهیل متوقف شده باشد به طوری که اکنون حدود 90 درصد هدف اشتغال محقق شده است.

استاندار کرمان: بدون اتکا به منابع دولتی در زمینه اشتغال گام برداریم
استانداری کرمان گفت: برای بهبود کار و رسیدن به هدف اشتغال خرد از بخش های غیردولتی مانند بنیاد برکت و بانک رسالت استفاده خواهیم کرد، در حالی که معتقدیم امسال و سال آینده بدون اتکا به منابع دولتی است. ما آن را خواهیم گرفت.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم گفت: ستاد راهبردی مدرسه شهید سلیمانی برای تقویت انقلاب و مصونیت مردم استان کرمان تشکیل شده است. انگار نه ما برای شهید سلیمانی 30 سامانه تعریف کرده ایم که زیرسیستم های آن برای پژوهش در دانشگاه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سالگرد حاج قاسم عاشورایی تولید شد و الگویی برای کشور شد، گفت: امسال 7 روز از 20 تا 26 دی ماه در کرمان به عنوان اوج و سرچشمه مدرسه حاج قاسم است، امسال سالروز با رویکرد در گلزار، مصلی و بیت الزهرا اتفاق می افتد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه 5 برنامه کشوری در کرمان داریم و اجلاس 18 دی ماه برگزار می شود، تصریح کرد: امسال تجمعات مردمی بزرگی در شهرهای بزرگ مانند رفسنج و سیرجان و … برنامه های سال گذشته داریم. به شهرها منتقل شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان: کرمان به عنوان پایتخت جهان مقاومت اسلامی معرفی شود.
سردار ادامه داد: دو درخواست از دولت داریم، اول اینکه کرمان را به عنوان پایتخت جهان مقاومت اسلامی معرفی کنیم زیرا همه ایرانیان حاج قاسم را دوست دارند و دومی مربوط به برنامه کلی گلزار شهدا بعد از ولیعهد است زیرا بیشتر روزانه بیش از 10 هزار زائر برای زیارت مرقد شهید سلیمانی به کرمان می آیند، بنابراین ما یک مرکز فرهنگی برای زائران می خواهیم.

وی تاکید کرد: کرمان استانی است که یکی از استان های سرمایه دار، اما یکی از فقیرترین استان های کشور است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فعالیت های انجام شده در آن استان تصریح کرد: دو پایگاه شامل امام حسن مجتبی(ع) و مرد میدان حاج قاسم سلیمانی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: خرابی قنوات، ساخت حمام، مدرسه، ایجاد کارگاه های اشتغالزایی، سوله های ورزشی و کمک های مومنانه در حمله به اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

معروفی گفت: طرح آب روستایی را از یک سال پیش در ستاد آبفای آغاز کردیم. ما اطلس آب استان داریم.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان: به گردان دوم یگان ویژه در استان نیازمندیم.
سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: استان کرمان حدود 2200 کیلومتر مرز مشترک با استان های همجوار دارد که قسمت اعظم آن مربوط به استان های مرزی است بنابراین عناصر امنیتی در استان های مرزی استان ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

وی ادامه داد: همکاری بین دستگاه ها، شاخص های امنیتی در استان کرمان نسبت به کشور پیشرفت خوبی داشته است. بنابراین در حوزه ایمنی ترافیک سال گذشته رتبه دوم کشور را داشتیم. امسال نیز در اردوگاه مالک اشتر کرمان رتبه اول را کسب کردیم و در حوزه جرایم خشن بین 7 تا 36 درصد افت داشتیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر به دلیل ترانزیتی بودن، رتبه اول کشفیات مواد مخدر در سال گذشته و امسال و رشد 76 درصدی رشد انهدام، ما را 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری برای کشف و وقوع کرده است. جنایات

سردار ناظری به دیگر فعالیت های پلیس اشاره کرد و توضیح داد: در اپیدمی تاج، با تمام توان در کنار مدافعان سلامت بودیم. عملیات اخیر در صحرا ضربه مهلکی به یک باند شرور منطقه وارد کرد، هرچند سه نفر از عزیزانمان به شهادت رسیدند.

وی افزود: در استان کرمان با نظارت تصویری کمبود داریم و پلیس هوشمند نیازمند توسعه این شبکه در استان است. ما در روستا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان: تقاضا داریم برای هزینه درمان افغانی برنامه ای در نظر گرفته شود
دکتر رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 4 دانشگاه علوم پزشکی و یک دانشکده پزشکی در استان وجود دارد.


وی گفت: در حال حاضر به طور متوسط ​​روزانه 4 تا 5 مورد فوتی داریم که نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه اصرار داریم اقداماتی برای پرداخت هزینه های درمان اتباع افغانستان انجام شود، افزود: حدود 10 درصد از جمعیت استان افغانستان که اکثر آنها غیرقانونی هستند، اما تاکنون وظیفه این افراد است. مردم از نظر هزینه های پزشکی حل نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان شمالی: همه دستگاه های دولتی موظفند زمین راه و شهرسازی را تامین کنند.
حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: بلافاصله سه جلسه شورای مسکن برگزار کردیم.»


وی با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از 80 شهر دارد، ادامه داد: پروژه هایی که در دولت قبل راه اندازی شد نیز زیر مجموعه نهضت ملی مسکن است و تا به امروز ثبت نام ها در طرح مسکن ملی و جهش تولید مسکن در حال انجام است. 57000 نفر در استان.


مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: همه دستگاه های دولتی باید زمینی را برای راه و شهرسازی فراهم کنند، ضمن اینکه با علم به اینکه بخشی از زمین قابل استفاده است اما بخشی از زمین باید تغییر کند، برخی باید به منطقه قانونی بپیوندید شهرها وجود دارند.


حاجی زاده افزود: الزامات در برنامه اقدام ملی مسکن در اراضی منتخب برای اجرای طرح های عمومی ورزشی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی توسط دستگاه های متولی و همچنین آب، برق، گاز و غیره است. باید زیرساخت ها ایجاد شود تا نارضایتی مردمی وجود نداشته باشد.

رهبر صمت در شمال استان کرمان: ستاد ملی تنظیم بازار همانند ستاد کرونا در سطح کشور تشکیل شود.
در این نشست مهدی حسینی نژاد رئیس صمت استان کرمان نیز گفت: بر اساس قانون تنظیم بازار نظارت بر جهاد کشاورزی صورت گرفته اما هنوز اجرایی نشده و زیرساخت های محقق نشده امروز مشکلاتی را ایجاد کرده است.


وی با تاکید بر اینکه تعیین نیاز هر استان برای تنظیم بازار مهم است، ادامه داد: در استان کرمان مصرف 19 کالای اساسی و میزان ارز مورد نیاز استان نیز 284 میلیون دلار تعیین شده است. ارز استان کافی است.


حسینی نژاد با تاکید بر اینکه ستاد ملی تنظیم بازار باید در سطح کشور با عنوان ستاد کرونا تشکیل شود، افزود: با توجه به پتانسیل استان و تفویض اختیارات به استان ها می توانیم با امکانات 12 غذای استان را تامین کنیم. درصد و خلوص «صادرات استان می تواند ارز مورد نیاز استان را برای تامین ارز تامین کند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان: انقلاب اسلامی آرمان جنبش دانشجویی را زنده نگه داشت.
حجت الاسلام صباحی، امام جمعه موقت و رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان کرمان گفت: فعالیت های سیاسی دانشجویی ماندگار نیست، اما نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.


وی افزود: جلال آل محمد می گوید روشنفکران بعد از 15 خرداد به گوشه ای رفتند اما دانشجویان در کنار مردم ماندند.


او گفت رژیم پهلوی در 7 دسامبر دانشجویان را قربانی نیکسون کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید