ما باید حرکت خود را به سمت اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی و تدوین کنیم و در این راستا گام برداریم


ساعت: 11:15
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885540

مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج پیشگامان گفت: حضرت آقا شعار سال را در حوزه اقتصاد دانش بنیان مطرح کردند و باید حرکت خود را به سمت اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی و تدوین کنیم و در این راستا گام برداریم.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری رویداد ملی ثریا هم اکنون در حال برگزاری است و مهدی حقی مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج پیشگامان در این نشست و در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفت: حضرت آقا شعار سال را در حوزه اقتصاد مطرح کردند. دانش اقتصاد دانش بنیان است و باید به سمتی حرکت کنیم که کشور اقتصاد دانش بنیان را برنامه ریزی و تدوین کنیم و در این راه گام برداریم.

وی ادامه داد: چالش های متعددی در این حوزه وجود دارد که اولین چالش عدم هم افزایی در حوزه دانش بنیان ها در کشور است، در این حوزه هم افزایی به صورت جدی اتفاق نیفتاده است و لازم است این هم افزایی بین ذینفعان اتفاق بیفتد.

حقی بیان کرد: چالش دوم نبود مشکل محوری در حوزه دانش است و امروز در کشور ما تیم های فعال زیادی در این زمینه داریم که وارد عرصه اقتصادی نشده اند و نزدیک به 70 درصد اقتصاد کشور وارد نشده است. از ظرفیت دانش بنیان استفاده کرد و باید برای اتصال تلاش کرد.

حقی تصریح کرد: سعی کردیم ده رویداد را در موضوعاتی مانند کشاورزی، گردشگری، آموزش، معدن، مواد اولیه و سایر موضوعات در سراسر کوشود مورد بحث و بررسی قرار دهیم و این همایش ها در این مناطق برگزار می شود تا مشکلات را به اشتراک بگذاریم.

وی تاکید کرد: 80 درصد مجموعه های دانش بنیان کشور محصول اولیه تولید کرده اند و در آستانه عرضه به بازار هستند و باید تجاری سازی شوند.

مهمانان این دوره دکتر شهرام زاهدی (مدیرعامل)، داروسازی بیمارستان گوتنبرگ سوئد و مدیر عامل موسسه دانشمند هستند که پس از مدیرعامل بنیاد پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در این زمینه سخنرانی خواهند کرد.

این پیام در حال بروز رسانی است…

دیدگاهتان را بنویسید