شرکت های دانش بنیان زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار هستند/ بیانیه گام دوم از نقطه عطف انقلاب


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838240

ملیحه علی احمدی گفت: شرکت های دانش بنیان بدون شک از ارکان مهم توسعه و تحول اقتصادی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر ما ، اقتصاد پویا و با ثبات نیازمند نگاه درونگرا به تولید و اشتغال زایی است. مقام معظم رهبری در سال های بعد این نیاز را در ابتدای سال شمسی به همه ارکان نظام اعلام کردند و هر سال را با نوعی تولید مولد نام گذاری کردند.

کاربرد دانش و استفاده کارآمدتر از آنها در گسترش ظرفیت ها و بهبود استفاده از منابعی است که تحقق اقتصاد دانش بنیان را ممکن می سازد که در آن می توان نقش شرکت های دانش بنیان را مشخص کرد.

ملیح علی احمدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله توسعه و متناسب با سرعت رشد اقتصادی و شرکت های دانش بنیان با ظرفیت‌های آنها به عنوان ارزش افزوده و لذت بالا است.» رقابتی‌تر بودن نسبت به سایر واحدهای تولیدی به دلیل اتکا به خلاقیت و دانش و پژوهش از ارکان مهم اقتصاد پایدار است و سرمایه‌گذاری در این بخش اشتغال پایدار را به همراه دارد.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان مؤسساتی خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی دانش بنیان و دستیابی به اهداف علمی و اقتصادی به گسترش اختراعات، نوآوری و تجاری سازی نتایج و تحولات تحقیقاتی از جمله طراحی و تولید کالا و خدمات.«آنها در زمینه فناوری برتر و ارزش افزوده کارهای زیادی انجام می دهند.

این کارشناس با اشاره به نامگذاری سال 1401 با محوریت تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال گفت: فضایی متفاوت و امیدوارکننده با هدف بلندمدت و پایدار برای اقتصاد و ارتقای سطح زندگی مردم در بند دوم ترسیم شده است. توصیه های گامی انقلاب به نظر مقام معظم رهبری نیازمند نگاه علمی و پژوهشی به امور، ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه، حاکمیت اقتصادی در عرصه های مختلف، ارتقای عدالت اجتماعی و مبارزه گسترده با فساد با حفظ آزادی و نظام است. استقلال، عزت ملی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی.

علی احمدی ادامه داد: بی شک شرکت های دانش بنیان از ارکان مهم توسعه و تحول در عرصه اقتصادی هستند. با توجه به اینکه بیکاری به یک معضل بزرگ به ویژه در میان تحصیلکرده ها تبدیل شده است، شرکت های دانش بنیان از ظرفیت بالایی برای توسعه و ایجاد اشتغال برخوردار هستند.

یکی از اعضای شورای اردوهای جهادی گام دوم انقلاب استان گفت: با توجه به اینکه تولیدات سنتی قادر به پاسخگویی به نیازها و ظرفیت جامعه نیست، بنابراین تغییر منابع تولید و روی آوردن به تولیدات مبتنی بر دانش یک امر ضروری است. ضرورت حیاتی.»

وی گفت: شرکت های دانش بنیان با ظرفیت خود و ادغام و انتقال دانش و پژوهش به بنگاه های داخلی و تولیدی، دانش فنی را در جامعه ارتقا و تلفیق می کنند.

علی احمدی تاکید کرد: محصولات دانش بنیان بر خلاف محصولات سنتی مبتنی بر ابتکار و خلاقیت هستند و از این رو انبوه نیروی کار تحصیل کرده و متخصص در ایجاد مزیت رقابتی آنها نقش بسزایی دارد. و بهره گیری از این شرایط موجب توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد پایدار می شود.

وی افزود: بنابراین لازم است سیاست‌های توسعه دانش مبتنی بر دانش سرمایه‌گذاری شود تا فرآیندها و سیستم‌های جدید تولید محصول، پتانسیل فناوری را در اقتصاد ملی فعلی افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید