نقطه عطف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی برای قیام ولایت بزرگ است.

ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794443

عبدالرحیم موسوی گفت: مرحله اصلی و نقطه عطف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی برای قیام ولایت بزرگ (ارواحنا فدا) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی امشب در سومین همایش الگوی فرماندهی مطلوب در دانشگاه علوم دریانوردی امام خمینی (ره) نوشهر با همدردی با ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) . گذشته از این خطبه طولانی، اسلام را «از بین رفتن گوهر ایمان و معرفت»، «حذف امیرالمومنین (ع) از صحنه اداره جامعه» و «به سعادت و سعادت بخشیدن جامعه» توصیف کردند. پس الگوی ایده آل ما جامعه است یا فردی که جوهره ایمان و معرفت را در خود حفظ کند، مدیر باشد، وسوسه آسایش، رفاه و روحیه اشرافی گری نباشد.

وی افزود: در سه سطح می توان الگوی فرماندهی مطلوب را از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استخراج کرد. یکی «سطح تفصیلی با استناد به اسناد و استفاده از اندیشه و نظریه مقام معظم رهبری»، دوم «جمله» و سوم «برداشت متن بیانیه بدون ذکر سند و اجتهاد از مجموعه نظریات ایشان».

فرمانده کل ارتش گفت: تصور من این است که بیانیه گام دوم یک نقطه عطف یا یک خیز بزرگ دارد و مقدمه ای برای عروج ولایت بزرگ (ارواحنا فدا) است، پس اگر بخواهیم فرمان مورد نظر را در یک جمله بیان کنیم، باید بگوییم فرمانده صبر کن، برو، عامل، صبور و مستحق ظهور با همه مقتضیات و شرایطش، به معنای واقعی صبر کن.

موسوی ادامه داد: در نتیجه این توقع، اراده و سپس پدربزرگ، تلاش و کوشش است و این انتظار و اراده را در صحنه عمل خود نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده باید صبور باشد، یعنی هیچ مانع، مشکل و چالشی او را در مسیری که می رود و هدفی که دنبال می کند، متوقف، کند و منحرف نمی کند، یعنی باید در مقابل شیطان مقاومت فعال داشت. . عوامل فساد و انحطاط صرف توانایی ها و اعتبار و سرمایه در راه دین و انقلاب و آرمان های آن. این فرمانده در زمان ظهور لیاقت یک سرباز را دارد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح سطح بیانیه فرماندهی مطلوب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت:

موسوی تاکید کرد: وقتی به بیانیه گام دوم نگاه می کنیم به یکسری ویژگی ها می رسیم که تصور من این است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می خواهند بفرمایند برای اینکه گام دوم را با موفقیت پشت سر بگذارید. باید این ویژگی ها را داشته باشد.»

وی افزود: من عملکردهایی را برای فرماندهی بهینه شناسایی کرده ام. «توجه عمیق و عملی به توانایی‌های امیدوارکننده نیروی انسانی مستعد و مؤثر»، «تمرکز بر استفاده از دستاوردها و ظرفیت‌های استفاده نشده گذشته»، «امید و خوش‌بینی به آینده»، «پیشگام در نابودی محاصره تبلیغاتی دشمن»، پرورش نهال امید «به خود و دیگران»، «از بین بردن ترس و ناامیدی از خود و دیگران»، «توجه ویژه به امر حیاتی علم، دانش و پژوهش و مدیریت آنها به پیش با مدیریت جهاد»، «تصرف». ماهیت و رفتار اخلاقی و معنوی و اطمینان از انتشار آن در جامعه بخشی از این ویژگی هاست.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بخشش و حمایت از نهادهای فرهنگی و مبارزه منطقی با کانون های ضد معنوی و اخلاقی، پایبندی به سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه مسئولیت و نظارت. ، “پرهیز از حرام و شبهات و پیشگیری و مبارزه با “قوی در برابر مفاسد اداری، اخلاقی، اقتصادی و مفاسد اقتصادی”، “تلاش در انجام وظیفه قانونی در حفظ استقلال کشور”، “تلاش برای حفظ و ارتقای عزت و اقتدار ملی و ارزش‌های انقلابی”. «داشتن سبک زندگی ایرانی اسلامی و تشویق و مبارزه با آن «سبک زندگی غربی»، پاسداری از حیثیت و اصالت شعارهای انقلاب از دیگر ویژگی‌های مطلوب فرماندهی است.

موسوی در ادامه گفت: دفاع از تئوری نظام انقلابی، پایبندی به اصول و حساس به تمایز از رقیب و دشمن، توانمند در زدن ضربه قاطع به متجاوز دشمن، دولت جهادی الهام گرفته از اسلام. ايمان و ايمان به اصل «ما مي‌توانيم»، «شتاب پيشروي در خدمت مردم»، «عدالت‌خواهي، عدالت‌خواهي و عدالت‌خواهي»، «به‌كارگيري نگاه انقلابي، روحيه انقلابي و اقدامات جهادي» است. وی از دیگر ویژگی های پسندیده فرماندهی برشمرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم مکرراً به حاکمیت و عملکرد جهادگران اشاره کردند; قبل و بعد بر فرهنگ جهادی و حکمرانی جهادی و موضوعات مرتبط تاکید داشتند. بنابراین فرماندهی و کنترل جهادی از نظر الگوی فرماندهی مطلوب از سوی معظم له است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: روند کار و تلاش با نیت الهی و رعایت احکام دینی مبتنی بر علم، «استفاده از تجربه»، «تدبیر» بصیرت و استفاده مؤثر و کارآمد از منابع انسانی و مادی برای رفع عمدی موانع، مبارزه و رویارویی منفعلانه، جسورانه و نوآورانه با دشمن واقعی و حرکت با امید در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، نظامی، علمی و اقتصادی مبتنی بر فرهنگ جهادی. از دیدگاه ولی فقیه ) Е.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید